کد خبر: ۳۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
سازمان برنامه و بودجه اختصاص ۱۰ میلیارد دیگر تنخواه برای جبران خساران و بازسازی تأسیسات در استان‌های سیل زده را به خزانه داری کل کشور ابلاغ کرد.

به گزارش آوای نشاط، در جریان سیل اخیر با توجه به خسارات وارد شده به برخی از استان‌های کشور تاکنون سازمان برنامه بودجه منابعی را به عنوان تنخواه در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار داده است تا زمانی که برآورد نهایی هزینه‌ها مشخص و منابع برای آن برنامه‌ریزی شود.

این در حالی است که در اجرای قانون بودجه سال جاری اعتبار ۱۰۰ میلیاردی دیگری در قالب تنخواه برای تأمین هزینه‌های ضروری اولیه، جبران خسارات و بازسازی تأسیسات و ابنیه ناشی از سیل در استان‌های سیل زده اختصاص پیدا کرده و خزانه‌داری کل آن را پرداخت خواهد کرد.

این منبع ۱۰۰ میلیاردی بر اساس دو ماده قانونی پرداخت می‌شود که ۵۰ میلیارد آن مربوط به ماد (۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران و ۵۰ میلیارد دیگر بر اساس ماده (۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت است.

پیش از این و طی آخرین گزارشی که نوبخت -رئیس سازمان برنامه و بودجه- اعلام کرد تا کنون ۵۶ میلیارد برای استان‌ها و ۱۰۰ میلیارد تومان هم برای ستاد بحران پرداخت شده، در عین حال که ۴۴۲ میلیارد تومان برای خسارت بخش کشاورزی پیش بینی شده که نیمی از آن تا کنون تخصیص داده شده است.

آنطور که رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است هر گاه که تنخواه سازمان‌های مربوطه برای سیل رو به پایان باشد و تأمین خواهند کرد.

اما در مجموع با وجود برآوردهای حدود ۳۰ هزار میلیارد تومانی که از خسارت سیل وجود داشته، خسارت نهایی مشخص نیست چرا که همچنان تخریب و خسارت ادامه دارد.

برای تأمین منابع لازم برای جبران خسارت وارد شده، شبکه بانکی و منابع ارزی صندوق توسعه ملی از گزینه‌های اصلی هستند که تا کنون سازوکار آن مشخص نشده است.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
برچسب ها: آوای نشاط ، سیل ، بودجه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: