کد خبر: ۳۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان:
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: در اثر سیلاب در استان خوزستان تاکنون ۱۰۳ روستا دچار آب‌گرفتگی شدند و حدود ۱۴۰ روستا در محاصره سیلاب قرار گرفتند که مسیر ارتباطی آن‌ها قطع شده است.

به گزارش آوای نشاط، علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان اظهار کرد: در اثر سیلاب در استان خوزستان تاکنون ۱۰۳ روستا دچار آب‌گرفتگی شدند و حدود ۱۴۰ روستا در محاصره سیلاب قرار گرفتند که مسیر ارتباطی آن‌ها قطع شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم سیل‌زده در اردوگاه‌ها اسکان پیدا کردند و برخی از روستاییان به دلیل محافظت از احشام خود در مراتع و تپه‌های کنار روستا استقرار پیدا کردند که از طریق دهیاری‌ها چادرهای مسافرتی در اختیار آن‌ها قرار داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به گستردگی امدادرسانی، عنوان کرد: اکنون ۷ بالگرد در اختیار جمعیت هلال‌احمر خوزستان قرار دارد و تعداد قایق‌ها به ۴۲ عدد افزایش پیدا کرد که روزانه به‌وسیله بالگرد و قایق مواد غذایی و آب آشامیدنی در اختیار روستاها قرار می‌گیرد.

وی گفت: بیش از ۴۷۰ امدادگر داوطلب در استان خوزستان در حال فعالیت هستند که با مشخص شدن ۵ استان به‌عنوان استان معین در خوزستان و اضافه شدن نیرو و تجهیزات از این استان‌ها کار امدادرسانی سرعت پیدا می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به همکاری نیروهای سپاه و ارتش، اظهار کرد: ستاد عتبات عالیات و مواکب کار پخت غذا را آغاز کردند و روزانه بیش از ۱۰ هزار پرس غذا در اختیار هلال‌احمر قرار می‌دهند که به‌وسیله بالگرد و قایق به روستاها منتقل می‌شود.

وی افزود: طرح توزیع مواد شوینده و بهداشتی که توسط کمک‌های مردمی و ادارات تهیه شد به‌منظور جلوگیری از هرگونه بیماری عفونی در اردوگاه‌ها و در روستاها توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، خوزستان ، سیل
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: