کد خبر: ۳۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به ورود یک سامانه بارشی از جمعه ( ۲۳ فروردین) از فعال بودن این سامانه طی روزهای شنبه و یکشنبه (۲۴ و ۲۵ فروردین) خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که در روز شنبه (۲۴ فروردین) بارش باران، همراه با رگبار و رعد و برق در استان‌های مازندران، گلستان، بوشهر، فارس، غرب و جنوب کرمان، هرمزگان، اصفهان، یزد و سیستان و بلوچستان رخ دهد.

در روز یکشنبه (۲۵ فروردین) رگبار باران همراه با رعد و برق در نیمه‌شرقی مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شرقی فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و غرب و جنوب کرمان پیش‌بینی می‌شود.

افزون بر اینها، بر اساس خروجی مدل‌های عددی در شرق مازندران و گلستان از بعدازظهر شنبه تا صبح دوشنبه (۲۴ تا ۲۶ فروردین) مقدار بارش تجمعی در حد قابل ملاحظه (۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر) برآورد می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه از روز جمعه (۲۳ فروردین) روند تغییرات دما افزایشی خواهد بود و سبب افزایش ذوب برف می شود بنابراین انتظار می‌رود پیامد این شرایط افزایش شدت جریان در نهرها و رودخانه‌های منطقه باشد.

بر این اساس توصیه می‌شود سازمان‌های مسوول و مدیریت بحران اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: