کد خبر: ۳۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
رئیس مجلس قطر:
رئیس مجلس قطر در اشاره به اقدامات چهار کشور عربی تحریم‌کننده علیه دوحه، اظهار داشت که قطر می‌تواند در اقدامی متقابل صادرات گاز به امارات را متوقف کند و یک‌سوم ابوظبی و دبی را در تاریکی فرو ببرد.

به گزارش آوای نشاط، «احمد آل‌محمود» رئیس مجلس قطر اظهار داشت توصیه‌های «شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر کشور از نخستین روز آغاز بحران مانع از تأثیر هرگونه اختلافات میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بر مردم شد.

آل‌محمود در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» در جریان یک‌صد و چهلمین نشست مجمع عمومی اتحادیه بین‌المجالس در دوحه، گفت که امارات همه چیز با قطر را تحریم کرد به‌جز گاز قطر را.

آل‌محمود در این گفت‌وگو، که روز گذشته منتشر شده، تأکید کرد: «اگر گاز را بر امارات تحریم کنیم که این اقدام طبق قوانین بین‌المللی حق ماست، یک‌سوم دبی و یک‌سوم ابوظبی در تاریکی فرو می‌روند».

آل‌محمود افزود، 300 هزار شهروند مصری در قطر کار می‌کنند ولی از زمان آغاز بحران خلیج فارس، هیچ‌کدام از آنها اخراج نشده‌اند در حالی که کشورهای تحریم‌‌کننده دوحه از تمامی قطری‌ها، حتی از بیماران تحت درمان در بیمارستان‌ها خواستند این کشورها را ترک کنند.

بحران در روابط میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس پس از آن شکل گرفت که عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر در 5 ژوئیه 2017، با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط دیپلماتیک و اقتصادی با این کشور را تحریم کردند؛ اتهامی که دوحه قویاً آن را نفی کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
برچسب ها: آوای نشاط ، قطر ، دبی ، ابوظبی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: