کد خبر: ۳۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
براساس گزارش فروشگاه رسانه‌ای محلی «داون»، بانک مرکزی برنامه‌هایی را برای داشتن پول دیجیتالی متعلق به پاکستان تا سال ۲۰۲۵ اعلام کرده است.

به گزارش آوای نشاط، در صحبت‌ها پیرامون مقررات مؤسسه‌های مالی الکترونیکی که نهادهای غیربانکی مجاز برای انتشار پول الکترونیکی جهت پرداخت‌های غیرحضوری هستند، «جمیل احمد»، جانشین رئیس بانک پاکستان به شنوندگان گفت که پول الکترونیکی کارآمدتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. او همچنین از دولت خواست امنیت‌ در فضای آنلاین را در اولویت بالاتری قرار دهد تا پاکستانی‌ها بیشتر بتوانند از نوآوری‌های اخیر بهره‌مند شوند.

همزمان با چشم‌انداز درازمدتی که دولت پاکستان برای خود در جهت ایجاد روپیه‌ی الکترونیکی ایجاده کرده است، شرکت‌های خصوصی می‌توانند دنبال ایجاد راه‌حل‌های دیجیتالی در خلال این‌مدت باشند. احمد می‌گوید:

 

این سیاست دولت ماست که استفاده از تجارت الکترونیک را به‌صورت عمومی ازطریق برپایی کمپین‌های آگاهی برای ترویج فرهنگ تجارت الکترونیک، تشویق و ترغیب کند. تجارتی که تراکنش‌های تجاری الکترونیک را چه‌به‌صورت محلی و ملی و چه بین‌المللی پشتیبانی می‌کند.

از بانک‌داری بدون شعبه تا انتقال ازطریق بلاکچین

نوآوری مالی اخیر در پاکستان، قانونی کردن بانک‌های تحت وب یا بدون شعبه بوده است. گام بعدی، صدور مجوز برای مؤسسه‌های غیربانکی جهت شرکت در تسهیل نقل و انتقالات است. این مؤسسه‌ها فریم‌ورکی را برای شرکت‌های بلاکچین به‌منظور اقدام به تصویب آیین‌نامه آماده می‌کنند. بانک مرکزی قصد دارد نسخه‌ی دیجیتالی از روپیه‌ی کشورش را ارائه دهد. البته جزئیات بیشتری در این زمینه در دسترس نیست. روند جهانی به‌سمت رویکرد غیرنقدی است. احمد درباره‌ی موفقیت بانک‌های بدون نیاز به شعبه می‌گوید:

ارائه‌دهندگان بانک‌های بدون شعبه به‌خوبی تکامل امور این بانک‌ها را ادامه داده‌اند و اکنون سرویس‌های مالی را به بخش عظیمی از جمعیت ما ارائه می‌کنند.

در بعضی از زمینه‌ها، پاکستان نسبت به بسیاری از کشورها در بانک‌داری موبایلی برتری دارد و در سال‌های اخیر بانک جهانی این کشور را تحسین کرده است.

بلاک‌چین، به‌عنوان یک دانش و صنعت به‌سرعت درحال رشد، ابزارهای ضروری را برای اطمینان از شفافیت و بهره‌وری کافی در تراکنش‌های مالی دیجیتالی فراهم کرده است. سیستم‌های مالی دیجیتال که پیش از بلاک‌چین فعال شدند، بیشتر در معرض خطر ناامنی قرار دارند و به‌طور عمومی دارای کیفیت پایین‌تری از لحاظ امنیت هستند. مقدار دلارهای جعلی از نظر فنی نامعلوم است. وجود چنین دلارهای تقلبی به‌میزان میلیون‌ها یا شاید میلیاردها دلار، یک واقعیت است. تحقیقی که در همان روزهای ابتدایی ظهور بیت‌ کوین منتشر شد، نشان می‌داد که به ازای هر ۱۰ هزار دلار قانونی، ۱ دلار جعلی وجود دارد. اوایل سال گذشته، یک بانک پاکستانی از انتقال‌های بین‌المللی از مالزی بااستفاده از بلاک‌چین خبر داد.

انتهای پیام/
 
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: