کد خبر: ۳۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
هواشناسی:
مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در تبیین پیش‌بینی‌های کوتاه مدت بارندگی اظهار داشت: سامانه بارشی در خوزستان در روز‌های شنبه و یکشنبه فعال می‌شود البته هسته‌های بارش آن نیز غالبا در حوضه‌های دز، کرخه و کارون است.

به گزارش آوای نشاط، محمد سبزه‌زاری امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت بارندگی در استان خوزستان، با اشاره به ۴۹۵ میلی‌متر بارش تاکنون در سطح استان، اظهار داشت: این مقدار در مقایسه با دراز مدت ۷۰ درصد و نسبت به سال گذشته نیز ۲۷۳ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به خوزستان به عنوان هشتمین استان نسبت به میزان اختلاف بارش‌ها در مقایس درازمدت، بیان کرد: استان‌های ایلام و لرستان در رتبه‌های نخست بارندگی هستند که حوضه‌های آبریز رودخانه‌های دز و کرخه به شمار می‌آیند.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان عنوان کرد: حسینیه اندیمشک با یک هزار و ۶۱ میلی‌متر و آّبادان با ۱۴۷ میلی‌متر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان بارندگی در سطح استان خوزستان را داشته‌اند.

وی اختلاف بارندگی امسال نسبت به درازمدت اشاره و افزود: در حوضه‌های دز و کرخه استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهگلویه و بویراحمد طی سال جاری شاهد بیشترین میزان بارش نسبت به درازمدت بوده‌اند.

سبزه‌زاری با اشاره به منطقه زاگرس به عنوان پربارش‌ترین و سیلابی‌ترین در ۴۰ یا ۵۰ سال گذشته، ادامه داد: شکل عوارض زمین و توپوگرافی در منطقه بیانگر حرکت تمام سیلاب‌ها به سمت خوزستان است.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در تبیین پیش‌بینی‌های کوتاه مدت بارندگی، اظهار داشت: سامانه بارشی در خوزستان طی روز‌های شنبه و یک‌شنبه فعالیت می‌شود البته هسته‌های بارش آن نیز غالبا در حوضه‌های دز، کرخه و کارون است.

وی ادامه داد: سامانه بارشی در خوزستان طی روز‌های شنبه و یک‌شنبه براساس نظر هواشناسی ضعیف است، اما باتوجه به خیس بودن زمین و ظرفیت تکمیل سد‌ها می‌تواند برای استان ایجاد خطر کند.

سبزه‌زاری در تبیین پیش‌بینی‌های ماهانه بارندگی، خاطرنشان کرد: براین اساس بارندگی از ۱۰ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ماه یعنی در ماه آوریل فراتر از نرمال است. در بازه زمانیر ۱۰ اردیبهشت تا ۱۰ خردادما نیز در حد نرمال پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: