کد خبر: ۳۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین: با توجه با تغییرات آب و هوایی و بارش های بهاری ۵۸ روستای استان قزوین در معرض سیل قرار دارند.

به گزارش آوای نشاط، قدرت الله مهدیخانی در خصوص برگزاری نشست اضطراری در استانداری قزوین گفت: با توجه به وضعیت جوی پیش بینی شده بر آسمان استان جلسه اضطراری با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی امدادی تشکیل شد تا احتمال حوادث بررسی شود.

وی افزود: این جلسه با هدف بررسی پیامدهای سیل در استان‌های گلستان و مازندران و ورود سامانه بارشی شدید در استان قزوین برگزار شد تا پیامدهای حوادث احتمالی و راهکارهای مقابله‌ای مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان یادآور شد: پیش بینی می‌شود میزان بارش‌ها به ویژه امروز دوشنبه تا ۴۰ میلی متر برسد که رودخانه‌های استان، ظرفیت این میزان بارش را ندارند.

مهدی خانی بیان کرد: ۸۰ درصد مناطق پر جمعیت کشور در معرض سیل قرار دارند و در استان قزوین نیز ۵۸ روستا در معرض سیل قرار دارد که باید پیش بینی مقابله با حوادث صورت گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: با اشاره به وضعیت استان‌های سیل زده مازندران و گلستان با کمک‌های ارسال شده استان مازندران به وضعیت عادی بازگشته اما با توجه به وجود سامانه شدید بارشی طی امروز و فردا، ممکن است که دوباره خسارت‌هایی
به این استان‌ها وارد شود لذا همه دستگاه‌ها در آماده باش کامل هستند تا کمک رسانی معطل نماند.

مهدی خانی اظهار داشت: در پی بارشها و تغییرات آب و هوایی یکی از نگرانی‌های مدیران استان اسکان مسافران نوروزی است که با همکاری اداره کل اوقاف، اقدامات لازم برای استفاده از مساجد و حسینیه‌ها برای اقامت مسافران صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآور شد: در استان قزوین هم آماده مقابله با حوادث ناشی از سیلاب و بارش‌های شدید هستیم و امکانات همه دستگاه‌ها بسیج شده است.

وی از ساکنان مناطق نزدیک به رودخانه‌ها و نیز مسافران نوروزی خواست در روزهای بارانی به هیچ عنوان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها توقف نکنند و اختیاط لازم را انجام دهند تا دچار حادثه نشوند.

انتهای پیام/

 

منبع: مهر
برچسب ها: آوای نشاط ، سیل ، قزوین
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: