کد خبر: ۳۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
واژگونی قایق تفریحی در رودخانه دجله در موصل عراق همچنان قربانی می‌گیرد و تاکنون به ۱۰۰ نفر رسیده است. منابع عراقی اعلام کردند که حادثه پس از بازگشایی سد موصل رخ داده است.

به گزارش آوای نشاط، واژگونی قایق تفریحی در رودخانه دجله در موصل عراق همچنان قربانی می گیرد و تاکنون به 100 نفر رسیده است.

منابع عراقی اعلام کردند که حادثه پس از بازگشایی سد موصل رخ داده است.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق که برای بررسی دقیق این موضوع راهی موصل در شمال این کشور شده بود، پیش از این شمار جان باختگان را 85 تن اعلام کرد و گفت که 55 نفر دیگر نیز نجات یافته اند.

عبدالمهدی گفته است که بیشتر غرق شدگان را زنان تشکیل می دهند.

وی همچنین در سراسر عراق سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

نخست وزیر عراق که پیشتر دستور به جریان افتادن پرونده قضایی در خصوص متخلفان این حادثه را صادر کرده بود، بار دیگر تاکید کرد: عدالت باید در مورد افراد متخلف اجرا شود.

وی در بازدید از مجروحان و برخی نجات یافتگان قایق در بیمارستان «سلام» شهر موصل خاطر نشان کرد: ضروری است نتایج تحقیقات این فاجعه از طریق کمیته ای که تشکیل شد و علل واژگونی قایق مشخص شود.

برخی رسانه های عراقی اعلام کردند، دادگاه تحقیقات موصل حکم بازداشت19 تن از کارگران این قایق را صادر کرده است.

همچنین دیوان عالی عراق در اطلاعیه ای از صدور کیفرخواست برای مالکین کشتی و جزیره گردشگری موصل خبر داده است.

هرچند هنوز نتایج اولیه علت وقوع حادثه مشخص نیست اما «سرلشکر سعد معن» سخنگوی وزارت کشور عراق، علت حادثه را براساس تحقیقات اولیه، سوار شدن بیش از ظرفیت، مسافران در قایق اعلام کرده است.

ساعاتی پیش «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در پیامی، ضمن ابراز تأسف عمیق از جان باختن ده ها تن از مسافران ، با دولت و ملت عراق ابراز همدردی کرده و به خانواده قربانیان این حادثه تلخ، تسلیت گفت.

این حادثه یک روز پس از آن رخ داد که وزارت منابع آبی عراق، از شهروندان عراقی خواسته بود که به خاطر بازگشایی دروازه های سد موصل احتیاط کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: