کد خبر: ۳۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
خطیب جمعه تهران:
امام جمعه موقت تهران با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری گفت: خطاب این بیانیه امت اسلام و جوانان ایرانی است که باید با جهاد و کوشش بند بند این بیانیه را برای اجرا در 40 سال بعدی محقق کنند.

به گزارش آوای نشاط، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه این هفته با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری گفت: مسئله معنویت و اخلاق در این بیانیه موج می‌زند.

وی افزود:‌ مخاطب اصلی این بیانیه امت اسلام و جوانان ایرانی هستند که باید با جهاد و کوشش خود در انجام بند به بند این بیانیه در 40 سال بعدی تلاش کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اخلاق و معنویت یعنی ایمان به خدا، داشتن صداقت، رعایت حقوق دیگران، پاکی و امانت، صفا و احیای ارزش‌های اسلامی و الهی.

وی اظهار داشت: باید در پایان سال جاری تکلیف رفتارها و اقدامات خود را بدانیم و با آنها با اندکی تامل نگاه کنیم، بررسی کنیم مدیران در سال 97  بررسی کنند چه بی‌عدالتی‌ها و فساد مالی صورت گرفته است و چه مالیات‌های غلطی از مردم گرفته شده است و در نهایت جمع‌بندی کرده و برای سال 98 آن را اصلاح کنیم.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: بی‌عفتی، عیاشی و رفیق‌بازی بخشی از هوای نفس است و اگر جوانان به سمت این مصادیق حرکت کنند قطعا گام برداشتن در مسیر اهداف دشمنان است.

امامی‌کاشانی با اشاره به حضور انبوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: حضور خیل انبوه مردم ایران اسلامی در خیابان‌ها اهداف دشمن و تبلیغات گسترده آنها را خنثی کرده و به همین دلیل از اقدام ایرانیان قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) و شهدا به وجود آورنده 22 بهمن بوده و اقدامات آنها جلوه‌ای از اهداف پیغمبر اکرم و حضرت صاحب‌الامر بوده است ضمن اینکه 22 بهمن نوری در دل همه به وجود آورده و همین امر باعث می‌شود همگان به خیابان بیایند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد:‌دشمنان اسلام که همواره کور هستند هیچ گاه نور 22 بهمن و حضور انبوه مردم در خیابان‌ها را نمی‌بینند.

امامی‌کاشانی گفت:‌ دشمنان اسلام همواره در زیان و خسران به سر می‌برند که این ضررهای آنها را به عینه مشاهده کردیم و انقلاب اسلامی توانسته آنها را با شکست مواجه کند که برای مثال انقلاب اسلامی ایران گلوی آمریکا و رئیس‌جمهور نالایق آنها را فشار داده و آنان را در عراق و سوریه به زمین زده و شکست داده است که قطعا این موضوع بخشی از عنایت خداوند بوده است.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب افزود: ایشان در این دیدار فرمودند که دشمنان باتمام قدرت و حداکثر فشار اقداماتی را علیه ایران انجام داده‌اند لذا باید ایران اسلامی هم با امکانات حداکثری برای مقابله با آنان خود را آماده کند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم اعمال همه مردم ایران صالح بوده و بدانیم که وظیفه داریم کارهای خود را به خوبی انجام داده و به اقدامات خود ایمان داشته باشیم.

امامی‌کاشانی تاکید کرد: مشکلات اقتصادی کشور باید در داخل و با استفاده از ظرفیت‌های تولیدی صورت گرفته در ایران حل شود. ضمن اینکه باید با احتکار دزدی، فساد و گرانفروشی مقابله کرد.

وی با بیان اینکه برخی افراد مفسد، احتکار و گرانفروشی رادر جامعه اسلامی به وجود می‌آورند، افزود: قطعا خداوند پاسخ این اقدامات صورت گرفته را به خود آن افراد یا خانواده‌شان بازمی‌گرداند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: وقتی قرار است دشمن فشار زیادی را با امکانات حداکثری خود با تحریم‌های ظالمانه بیاورد باید ایرانیان هم با استفاده از تمام ظرفیت خود با آن مقابله کرده و نظارت حداکثری را اعمال کنند.

امامی‌کاشانی با اظهار تاسف از اینکه در شرایط اقتصادی فعلی مسئولان وظایف خود را به خوبی انجام نمی‌دهند، گفت: چرا حل گرفتاری‌ها و مشکلات به خوبی در کشور دیده نمی‌شود و بهتر است در پایان سال جاری و آغاز سال 98 به مدیریت درست و اقدامات صحیح بوده و بر آن اصرار کنیم.

وی اظهار داشت: از همه مدیران و مسئولان می‌خواهم در مقابل سوءاستفاده و منفعت جویی دوستان و اعضای خانواده خود حساس بوده و در برابر اقدامات آنها انتقاد کرده و با آن مقابله کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بروز حادثه بمب‌گذاری در 24 اسفند سال 63 در نماز جمعه تهران که توسط گروهک مجاهدین خلق صورت گرفت،‌ که منجر به 14 شهید و 88 زخمی شد، گفت: دشمن همواره در صدد حمله به نماز جمعه بوده است.

امامی‌کاشانی تصریح کرد: نماز جمعه همواره جای فکر و توجه به مسائل اجتماعی و انسجام و وحدت کلمه بوده است. به همین دلیل این محل منجر به هراس دشمن شده است.

وی در پایان با اشراه به بروز حادثه تروریستی در نیوزیلند گفت:‌حادثه رخ داده و حمله تروریستی به 2 مسجد در این کشور نشاندهنده آن است که تریبون نماز جمعه بسیار مهم است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: