کد خبر: ۳۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
مولوی نذیر احمد سلامی در گفت‌وگو با نشاط:
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ایران اسلامی در شرایطی که همه کشور‌های اطراف با جنگ و ناامنی مواجه هستند، از امنیت کاملی برخوردار است، گفت: مهم‌ترین عامل این اتفاق مبارک نیز مرهون وجود رهبری آگاه و عالم و پایبندی مردم به وحدت است.

مولوی نذیر احمد سلامی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار ( آوای نشاط) گفت: دین مبین اسلام بیش از هر مکتب دیگری به امر وحدت ارزش قائل است و پیامبر اعظم(ص) همواره با گفتار و منش خودشان، درصدد این بودند که این فریضه اسلامی را به مسلمانان آموخته و آن را ترویج دهند خداوند متعال نیز درآیات مختلف مؤلفه‌هایی را برای ایجاد و پاسداری از وحدت و عوامل ایجاد امت واحده ذکر کرده است.

وی با اشاره به این مطلب که ایران اسلامی در شرایطی که همه کشورهای اطراف با جنگ و ناامنی مواجه هستند، از امنیت کاملی برخوردار است، گفت: مهم‌ترین عامل این اتفاق مبارک نیز مرهون وجود رهبری آگاه و عالم و پایبندی مردم به وحدت است.

نماینده اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اسلام هراسی ازجمله مواردی است که دشمنان جهان اسلام با محوریت آمریکا و اسرائیل درصدد آن هستند تا بدین ترتیب علاوه بر ایجاد ناامنی و ویرانی، مسلمانان را نسبت به یکدیگر بدبین کرده و از این رهگذار به اهداف و منافع خود دست یابند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر دشمن‌شناسی، اظهار کرد: ناآگاهی و عدم شناخت مسلمانان از دشمنان امت اسلام شرایطی را فراهم کرده است که متأسفانه برخی توطئه‌های دشمن به بار نشسته و گروهک‌های تروریستی به نام داعش ایجاد شوند لذا موقعیت کنونی می‌طلبد که با بصیرت و وحدت به مقابله با جریان‌های تکفیری بپردازیم از همین رو حضور علمای مسلمان در کنفرانس‌هایی نظیر وحدت اسلامی در خصوص تحقق آرمان وحدت بسیار مهم است.

وی در پایان به پیروزی نهایی مردم فلسطین در سایه وحدت امت اسلام اشاره کرد و گفت: نقش نخبگان و مؤسسات اسلامی و به‌طورکلی نقش مسلمانان از هر فرقه و گروهی برای پیروزی نهایی ملت فلسطین بسیار مؤثر است و اگر مردم فلسطین از این حمایت و پشتیبانی برخوردار باشند با قدرت و دلگرمی بیشتری به مقابله با صهیونیزم جهانی پرداخته و مقدمات تحقق وعده الهی را که همانا آزادی قدس شریف است را فراهم می‌کنند.

گفت‌وگو از امین صبحی

انتهای پیام/

منبع: نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: