کد خبر: ۳۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
در حالی که مردم محلی غزنی اعلام کردند در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به این ولایت 35 غیرنظامی کشته شده‌اند، اما واشنگتن می‌گوید این موضوع تبلیغات منفی طالبان علیه نظامیان خارجی است.

به گزارش آوای نشاط، در حالی که مردم محلی غزنی اعلام کردند در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به این ولایت 35 غیرنظامی کشته شده‌اند، اما واشنگتن می‌گوید این موضوع تبلیغات منفی طالبان علیه نظامیان خارجی است.

الجزیره در این رابطه در گزارشی نوشت: با وجود آنکه مذاکرات آمریکا و طالبان در حال پیشرفت هستند، اما در میدان عمل خشونت‌ها در افغانستان در حال افزایش است. آمریکا اعلام کرده‌است که چندین حمله هوایی علیه طالبان در غرنی انجام داده، اما بزرگان قومی و مردم این منطقه می‌گویند در این حملات تنها شهروندان و غیرنظامیان کشته شدند. 

یکی از شاهدان عینی به الجزیره گفت: هواپیماهای آمریکا یک خودرو غیرنظایمان را هدف قرار داده و تمامی افراد حاضر در این ماشین کشته شدند.

براساس این گزارش، مقامات آمریکایی ضمن رد ادعای کشته شدن غیرنظامیان در این حملات، خبر کشته‌شدن غیرنظامیان را تنها تبلیغ منفی طالبان علیه نیروهای خارجی عنوان می‌کنند. این مقامات اعلام کردند که چهار حمله هوایی در غزنی انجام شده و در این حملات تنها 7 نیروی طالبان کشته شده  و انتشار خبر کشته شدن غیرنظامیان ترفند طالبان برای برانگیختن احساسات ضدآمریکایی است.

به‌نوشته الجزیره، مردم افغانستان خواهان توقف حملات نیروهای آمریکایی و افغان برای کاهش کشته شدن افراد غیرنظامی هستند، حتی اگر این حملات علیه نیروهای طالبان صورت گیرد.

الجزیره در ادامه نوشت: همچنین رئیس جمهور افغانستان در این رابطه اعلام کرد که تلفات غیرنظامیان در عملیات‌ها از سوی نیروهای دولتی به هیچ صورت قابل قبول نیست. در چندین روز گذشته که گزارش‌هایی از تلفات غیرنظامیان رسیده است، نشست ویژه به‌منظور بررسی این رخدادها و جلوگیری از چنین عملیات‌هایی با نهادهای امنیتی برگزار می‌شود.

در حملات هفته گذشته هواپیماهای خارجی به ننگرهار 12 غیرنظامی جان خود را از دست دادند که این موضوع در دست بررسی قرار دارد.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین در افغانستان طی سال گذشته افزایش یافته و گزارش سازمان ملل نشان می دهد در نتیجه این حملات تلفات غیرنظامیان در سال 2018 افزایش یافته است.

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: