کد خبر: ۳۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
رئیس سازمان مدارس غیردولتی:
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی از اصلاح الگوی تعیین شهریه مدارس و مراکز غیردولتی خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در حاشیه گردهمایی مشترک معاونان و مشاوران و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در اردوگاه شهید باهنر در جمع خبرنگاران با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌روی مدارس غیردولتی اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه پیش‌روی ما بحث شهریه مدارس است؛ الگوی شهریه را متناسب با الگویی که سال‌های گذشته داشته‌ایم، آسیب‌شناسی کردیم و مواردی که باید اصلاح می‌شد، اصلاح شدند و در حال حاضر در مرحله ورود اطلاعات آن هستیم و همه اطلاعات در قالب سامانه جمع‌آوری می‌شود.

وی ادامه داد: برای همه استان‌ها یک تقویم زمان‌بندی در نظر گرفته شده و تقریبا ۷ استان کشور در حال ورود اطلاعات هستند و تا پایان این هفته آن را  ارائه خواهند داد؛ همچنین تا پایان هفته آینده نیز ما بقیه استان‌ها باید اطلاعات را تکمیل و ارسال کنند.

زینی‌وند با بیان اینکه کارگروه الگو شهریه مطابق با ماده ۱۶ قانون بررسی و تعیین می‌شود، گفت:  کارگروه الگوی شهریه باید در مدارس تعریف شده، ما امسال این کارگروه را برای اولین بار فعال کردیم و تمام مراحل تأیید اطلاعات و اعلام شهریه مدارس با هزینه تمام شده توسط همان کارگروه مشخص می‌شود؛ سپس شورای نظارت استان آن را بررسی و تأیید می‌کند و بعد آن شورای نظارت مرکزی به مواردی که مورد اعتراض مؤسسه باشد رسیدگی خواهد کرد.

وی افزود: ما در بحث شهریه مدارس مشکل الگوی نداشته‌ایم زیرا شهریه هر مدرسه متناسب با آیتم های زمان و ۷ سرفصلی که قانون مشخص کرده تعیین شده است همه این موارد به خوبی پیش می.رود و در این زمینه مشکلی نیست بلکه مشکل ما از حیث اجرا است.

 زینی‌وند اضافه کرد: برخی از استان‌های ما نظارت کافی بر روی شهریه مصوب را ندارند‌. سال گذشته ما به این مسئله ورود کردیم و بیش از ۵۰۰ بازدید در شهر تهران داشتیم که از این آمار ۳۴ مدرسه شهریه اضافه گرفته‌اند. برای حل این مسئله وارد مکاتبه شدیم اما هنوز مدیریت شهر تهران نحوه برخورد با مدارس متخلف را به ما اعلام نکرده است‌.

رئیس مدارس  و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی تأکید کرد: باید متناسب با احکام با متخلفان رفتار شود و آنها باید شهریه اضافی که گرفته‌اند را بازگردانند؛ در همین هفته گذشته ما مکاتباتی را با شهر تهران داشتیم و باید نوع برخوردی که با متخلفین داشتند را حتما به ما اعلام کنند که خوشبختانه در مدیریت جدید شهر تهران این جدیت وجود دارد.

وی افزود: سال آینده بنای ما بر این است که استان‌ها باید فعالیت بیشتر و  نظارت کافی بر عملکرد مدارس از حیث دریافت شهریه متناسب با قانون را داشته باشند، در غیر این صورت ما در وزارتخانه هرچه قانون و آیین‌نامه تعیین کنیم باز هم با چالش مواجه می‌شویم.


انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: