کد خبر: ۳۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳
در دیدار روحانی
آیت‌الله سیستانی در دیدار حسن روحانی با وی، ضمن استقبال از توسعه روابط عراق با همسایگان، از نقش «دوستان» این کشور در غلبه بر تروریست‌های داعش تقدیر کرد.

به گزارش آوای نشاط، دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در رأس هیأت همراه ظهر امروز (چهارشنبه) با آیت‌الله علی سیستانی مرجع شیعیان، در نجف اشرف دیدار کرد.

به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت الله سیستانی، حسن روحانی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از نتایج گفت‌و‌گوهایش با مقامات عراقی، دستاوردهای سفر خود در راستای توسعه روابط دو جانبه بر مبنای «دوستی» و «حسن همجواری» را شرح داد.

آیت‌الله سیستانی نیز تأکید کرد که از هر گونه گامی در راستای توسعه روابط عراق با همسایگانش بر مبنای منافع دو طرف و احترام به حاکمیت و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر استقبال می‌کند.

او با اشاره به جنگ مردم عراق با داعش و فداکاری‌های عراقی‌ها در راستای پیروزی بر این گروهک، از نقش «دوستان» در تحقق این پیروزی تقدیر کرد.

آیت‌الله سیستانی همچنین مبارزه با فساد و بهبود خدماتی عمومی و انحصار سلاح در دست حکومت و سازمان‌های امنیتی را لازم دانست و ابراز امیدواری کرد که دولت عراق در این زمینه‌ها موفق باشد.

او بر ضرورت در پیش گرفتن سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بر مبنای توازن و اعتدال تأکید کرد و گفت که ملت‌ها باید از خسارت و آلام بیش از این به دور بمانند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: