کد خبر: ۳۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
دادستان کل کشور:
دادستان کل کشور گفت: با همه دشمنی و توطئه های دشمن که برای نا امنی می کند به کوری چشم دشمنان یک کشور امن و آرام داریم.

به گزارش آوای نشاط، همایش عمومی فرماندهان و روسا و مدیران پلیس پایتخت در مقر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در این همایش به موضوع امنیت پرداخت و گفت: امنیت نعمتی است بدون جایگزین و برای یک جامعه حکم اکسیژن برای انسان را دارد که حیات و زندگی به آن وابسته است.

وی تصریح کرد امنیت یکی از بزرگترین نعمت هایی است که خداوند متعال از عطا کرده است و امنیت به معنای فقدان ترس و وحشت و اضطراب از هر نوع تهدیدی است که می تواند موجب سلب آرامش روحی و روانی از افراد و جامعه شود.

دادستان کل کشور گفت دانشمندان و علما مسئله امنیت و تأثیر آن را عنصر دوم خوشبختی و سعادت می نامند و در حالیکه عنصر اول برای سعادت و خوشبختی ایمان انسان به مبدا و معاد است و عنصر دوم وجود چنین فضایی برای برای زندگی است.

وی گفت: امنیت بستر و زمینه ساز همه پیشرفت ها و انواع ترقی و تکامل در جامعه است و اگر امنیت نباشد پیشرفت اقتصادی و علمی نخواهد بود.

حجت‌الاسلام منتظری تصریح کرد: هر پیشرفت و ارتقاء در سایه امنیت در سایه امنیت خواهد بود و امنیت هدف نیست لیکن بستر است برای نیل به هدف و اگر این بستر فراهم نشود نیل به هدف محال است.

وی گفت اگر در جامعه امنیت نباشد و جامعه ناامن باشد پیشرفت اقتصادی علمی و غیره رخ نخواهد داد.

منتظری به ناامنی‌های موجود اشاره و اعلام کرد ببینید در جاهایی که نا امنی حاکم است مردم در چه سختی هایی وجود دارند وضعیت عراق را ببینید که داعش با این کشور و مردمش چه کرده است سوریه فلسطین افغانستان و پاکستان و یمن و ببینید که هرگز در یک فضای ناامن امکان پیشرفت وجود ندارد.

این مقام ارشد به امنیت ایران پرداخت و اعلام کرد امنیت موجود در ایران محصول زحمات خصوصاً چند گروه در جامعه است که شما عزیزان یکی از موثرترین مولفه های ایجاد امنیت برای شهرها و شهروندان کشور ما هستید و گفت: بحث امنیت بحث بسیار مهمی است و ناجا مسئول ایجاد این امنیت است که بزرگترین نعمت الهی برای جامعه است البته این بدان معنا نیست که خدمات و زحمات و سایر عزیزان در اطلاعات و امنیت نادیده گرفته می‌شود.

دادستان کل کشور تصریح کرد عناصر مختلف و عوامل گوناگونی باید در کنار هم قرار گیرند تا امنیت حاصل شود عزیزانمان در اطلاعات امنیت نیروهای انتظامی و قضایی این چهار رکن محصول زحمات و تلاشها در عرصه های مختلف زندگی شهروندان بروز و ظهور می‌کند و خوشبختانه امروز هم در ظواهر امر و هم در شرایط کشور و آمار و ارقام نشان از این امنیت است.

وی گفت: با همه دشمنی و توطئه های دشمن که برای نا امنی می کند به کوری چشم دشمنان یک کشور امن و آرام داریم.

وی به عنوان مدعی‌العموم از سوی ملت و مردم سراسر کشور از نیروی انتظامی به عنوان یکی از عناصر موثر در ایجاد امنیت تقدیر و تشکر کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری به تغییر مدیریت دستگاه قضایی پرداخت و گفت: ریاست قبلی به لحاظ واگذاری مسئولیت دیگری قبل از اتمام دوره به مقام معظم رهبری درخواست داد و رهبری نیز پذیرفتند و رئیس جدید دستگاه قضایی از دو روز قبل کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: بعد از ۴۰ سال رئیس قوه قضاییه از درون قوه قضاییه انتخاب شد که انتخاب میمون و مبارکی است.

منتظری تصریح کرد با مدیریت جدید دستگاه قضایی بناست تحولات حساب‌شده منطقی و کارشناسی داشته باشیم.

دادستان کل کشور تصریح کرد از مدتی قبل مطالعاتی را در این زمینه شروع کرده‌ایم تا تحولی در دادسرای کل کشور ایجاد شود کارهای مطالعاتی انجام شده و در حال جمع‌بندی هستیم تا بعد از تکمیل به رئیس قوه قضائیه ارائه دهیم.

وی گفت: در آینده‌ای نزدیک تحولاتی در دادسرا های کل کشور خواهیم داشت که برای بهتر شدن کار هاست این تحولات در ارتباط با ضابطین و ضابطین عام و نیروی انتظامی است که جلساتی در حوزه معاونت های دادستانی با ناجا برقرار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: