کد خبر: ۳۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
انتخابات پارلمانی کره‌شمالی اگر چه از سوی مجامع بین‌المللی بی‌اعتبار خوانده می‌شود در داخل این کشور ابزاری است برای مشروعیت بخشیدن به قدرت حزب کمونیستی حاکم. بروی هر برگه‌ رای‌ در این انتخابات تنها نام یک نامزد تایید صلاحیت شده حوزه رای‎گیری درج شده و رای‌دهندگان پس از گرفتن برگه حاوی نام نامزد تایید شده آن را به صندوق می‌اندازند.

به گزارش آوای نشاط، در انتخابات روز یکشنبه کره‌شمالی که بسیاری آن را تشریفاتی ارزیابی کرده و نتایج آن را قابل پیش‌بینی خوانده بودند، به نظر می‌رسد برای نخستین بار کیم جونگ اون، رهبر جوان این کشور حضور نداشته است. در عوض کیم یو جونگ خواهر او با پیروزی در این رای‌گیری وارد پارلمان شد.

در صورت تایید، این نخستین بار است که رهبر جوان کره‌شمالی در انتخابات پارلمانی شرکت نکرده است. انتخاباتی که بسیاری آن را یک رای‌گیری تشریفاتی برای تحکیم پایه‌های قدرت حزب حاکم می‌دانند.

با وجود این، در این انتخابات کیم یو جونگ، خواهر رهبر، حضور داشت و مطابق انتظارها با رای بالا پیروز شده است.

این پیروزی ادامه روند ارتقای خانم کیم در هرم قدرت کره‌شمالی طی چند سال اخیر است.

او در اجلاس رهبران آمریکا و کره‌شمالی که دو هفته پیش در هانوی ویتنام برگزار شد هم همراه برادرش بود.

انتخابات پارلمانی کره‌شمالی اگر چه از سوی مجامع بین‌المللی بی‌اعتبار خوانده می‌شود در داخل این کشور ابزاری است برای مشروعیت بخشیدن به قدرت حزب کمونیستی حاکم.

بروی هر برگه‌ رای‌ در این انتخابات تنها نام یک نامزد تایید صلاحیت شده حوزه رای‎گیری درج شده و رای‌دهندگان پس از گرفتن برگه حاوی نام نامزد تایید شده آن را به صندوق می‌اندازند.

البته رای‌دهندگان قانونا حق دارند که در صورت مخالفت با نامزد مورد تایید دولت روی نام او خط بکشند اما در فضای به شدت امنیتی این کشور انجام چنین کاری با عواقب جدی روبرو خواهد شد.

حضور در انتخابات در کره‌شمالی اجباری است و به همین علت میزان مشارکت مردم این کشور در رای گیری پارلمانی تقریبا حدود ۱۰۰ درصد است.

از رای‌دهندگان انتظار می‌رود پس از انداختن رای خود در صندوق به گروه سرود و شادی مستقر در بیرون حوزه رای گیری بپوندند و به همراه آنها حضور خود در انتخابات را جشن بگیرند.

روز سه‌شنبه (۱۲ مارس) رسانه دولتی کره‌شمالی اسامی ۶۸۷ نماینده پیروز برای حضور در مجلس عالی مردم را اعلام کرد اما نام کیم جونگ اون در میان آنها نبود.

 
منبع: انتخاب
برچسب ها: آوای نشاط ، اون ، کره شمالی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: