کد خبر: ۳۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶
معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه 300 هزار خانه خالی از سکنه در تهران وجود دارد، گفت: در بسیاری از مواقع خرید و فروش‌هایی که در این خانه‌ها صورت می‌گیرد به این دلیل است که ارزش ملک کاهش پیدا نکند.

به گزارش آوای نشاط، گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در حاشیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری با رویکرد بافت تاریخی و فرهنگی، گفت: در محدوده جغرافیایی ایران، شهر سوخته و شهرری مربوط به دوره اشکانی است.

وی با بیان اینکه درختان توت ریشه در دوران ساسانی دارد، گفت: 200 درخت توت با ریشه 400 ساله شناسایی شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه هیچ وقت ارزش‌های فرهنگی و طبیعی را تبیین نکردیم، گفت: باید در این باره برنامه‌ریزی کنیم.

گلپایگانی در خصوص پروژه ایران‌مال گفت: این پروژه یک میلیون و 200 هزار مترمربع است و به ازای هر تهرانی 3 متر فضای تجاری دارد.

وی در خصوص خانه‌های خالی تهران گفت: 300 هزار خانه خالی از سکنه در تهران وجود دارد و در بسیاری از مواقع خرید و فروشی که در آنها می‌شود به این دلیل است که ارزش ملک کاهش پیدا نکند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در خصوص باغات و خانه‌های تاریخی، گفت: اگر این ثروت به جریان بیفتد و ریشه‌های تاریخی حفظ شود اقتصاد جریان بهتری می‌یابد.

به اعتقاد گلپایگانی، استفاده از ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی منجر به تصویب خانه باغ شده است هر چند که در روزهای اخیر جنجالی در این باره ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این خانه باغ‌ها با رویکرد رونق گردشگری تهیه شده است و برای اولین بار اجازه داده می‌شود فعالیت‌های فرهنگی و خدماتی سبک  با اشغال فضای کمی در باغات انجام شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران تأکید کرد: برج باغ‌ها برای شهرداری درآمد داشت ولی ما جلوی ساخت‌وساز را گرفته‌ایم.

گلپایگانی در ادامه گفت: ظرفیت‌های غنی و پرباری در تهران وجود دارد مثلاً درباره کارخانه سیمان ری در حال مذاکره هستیم که آن را تحویل بگیریم.

وی ادامه داد: یک خانه تاریخی در دوبی نمی‌تواند با خانه‌های تاریخی قم، کاشان رقابت کند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، مسکن ، تهران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: