کد خبر: ۳۰۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
اجازه بدهید مربی تیم ملی را انتخاب کنیم بعد به فکر پولش هم هستیم
رئیس فدراسیون فوتبال گفت:کسانی که در مورد فدراسیون مریضی ایجاد می‌کنند باید این را بدانند که هیچ کسی بالاتر از قانون نیست و من شفاف می‌گویم ما باید وصل به جمهوری اسلامی شویم نه مجامع بین‌المللی.

به گزارش آوای نشاط، مهدی تاج در حاشیه حضورش در تمرین تیم ملی امید، در خصوص برگزاری کلاس‌های یک روزه داوری برای داوران گفت: متاسفانه طی چند روز اخیر بحثی در خصوص داوران صورت گرفته بود که بودجه فدراسیون برای اختصاص به داوران 4 میلیارد تومان است. اما من باید بگویم برگزاری کارگاه‌های آموزشی فقط 4 میلیارد هزینه دارد. شما دیدید هزینه هتل،‌ناهار و تردد داوران همین می‌شود اما بودجه داوران در کل با هزینه رفت و آمد، اقامت و سایر مواردشان 12 میلیارد است که آن رقمی که دوستان اعلام کردند فقط 20 درصد هزینه کل داوران می‌شود.

*به داوران گفتم باشگاه‌ها از شما انتظار دارند

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: من امروز به داوران توصیه کردم باشگاه‌ها انتظار دارند چون در این شرایط اقتصادی آنها هزینه می‌کنند و از طرفی حق پخش هم به آنها تعلق نمی‌گیرد و همه این مسائل باعث می‌شود تا باشگاه‌ها تحت فشار قرار بگیرند. از طرفی صدا و سیما می‌گوید ما نداریم که حق پخش بدهیم وهیچ کسی هم پیگیری نمی‌کند و امروز داوران سؤال می‌کردند مگر مجلس خودش مصوب نکرده که حق پخش را می‌گیرد پس چگونه پیگیر مصوبات خودش نیست.

*باشگاه‌ها انتظار دارند سوت‌های اشتباه تاثیرگذار در داوری نداشته باشیم

وی در ادامه گفت:‌خودم به داوران گفتم انتظار باشگاه‌ها این است که حداقل در این گرانی‌ها سوتهای اشتباه تاثیرگذار در بازی‌ها رقم نخورد. حتی این را بگویم یکسری افراد به من گفتند شما بین بچه‌های ما هم اختلاف انداخته‌اید چون داوری‌ها ممکن است دچار اشتباهات تاثیرگذار شود. من هم به آنها گفتم خدا را شکر کنید که یک عده مشغول هستند و معمولا در کارها ممکن است چالش هم وجود داشته باشد.

*برای دربی مجوز استفاده از VAR به صورت آفلاین را داریم

تاج در خصوص هزینه‌های VAR برای فدراسیون گفت: من این را بگویم که راه انداختن چنین سیستمی 5 مرحله دارد که یک مرحله‌اش توسط برخی‌ها گذرانده شد و آنها در قطر سیستم را آزمایش کردند. مرحله دوم را هم خودمان جلو برده‌ایم ولی استفاده از این سیستم در همه جای دنیا با یک شیب شروع شده  و قطعا در این جا هم به این شکل است. ما فقط 5-6 ورزشگاه داریم که بازی‌ها در آنها برگزار می‌شود و تا این مراحل را طی نکنیم فیفا به ما مجوز نمی‌دهد. الان هم برای استفاده از این سیستم به صورت آفلاین در دربی مجوز دادند که البته در این سیستم ما به همه چیز دسترسی نداریم.

*سازمان حسابرسی به صورت مشروط حساب‌های فدراسیون را تائید کرد

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به برگزاری مجمع این فدراسیون گفت: این مجمع یکی از بهترین مجامعی بود که من یادم می‌آید. سازمان حسابرسی همه چیز را بررسی کرد و ما هم خودمان را در اختیار آنها قرار دادیم. برای اولین بار بود که سازمان حسابرسی، حساب‌های فدراسیون را تائید کرد البته به صورت مشروط. حتی وزیر سؤال کرد که چرا مشروط که آنها گفتند تکلیف استقلال و پرسپولیس مشخص نیست و بعضی پرونده‌های ایران در دادگاه‌ها به سرانجام نرسیده است. دیدید که بدون پوشش همه چیز را در اختیار تمامی اعضای مجمع قرار دادیم و اگر هم به صورت مشروط تائید شده‌ایم به خاطر بحث مالیات‌ها، ساختمان دو باشگاه و طلب‌های فدراسیون در دادگاه‌ها بوده که باید انجام شود.

*بعضی‌ها برای فدراسیون مریضی ایجاد می‌کنند

وی در خصوص بحث بازنشسته‌ها در فوتبال گفت: یک عده می‌گویند که بازنشسته‌ها مشمول قانون هستند ولی آدم‌هایی که نمی‌خواهند بفهمند و یا کسانی که در مورد فدراسیون مریضی ایجاد می‌کنند باید این را بدانند که هیچ کسی بالاتر از قانون نیست و من شفاف می‌گویم ما باید وصل به جمهوری اسلامی شویم نه مجامع بین‌المللی.

*معینی از کمیته جوانان استعفا کرده است

تاج در خصوص کمیته‌ها و هیأت‌های فوتبال و اینکه گفته می‌شود معینی از این کمیته استعفا نکرده است گفت: در هر حال مجمع به خوبی تمام شده و همه چیز مورد تائید قرار گرفته است و در مورد کمیته‌ها هم تغییرات دادیم و دیدید که سهرابی جانشین اصفهانیان شد و فریدون معینی استعفا کرده است. البته آقای معینی تجربیات زیادی دارد ولی فقط به عنوان مشاور می‌تواند کار کند چون یکی از کارهای بزرگ او همین منطقه‌ای کردن فوتبال بوده است.

*AFC مطالبات کی‌روش را می‌دهد

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص مشکلات مالی فدراسیون و همچنین پرداخت طلب کی‌روش گفت: کی‌روش مطالباتش را گرفته البته نه اینکه به دستش رسیده باشد بلکه بودجه آن در AFC وجود دارد و ما از آنها خواسته‌ایم طلب کی‌روش را بدهند.

تاج ادامه داد: کل کشور دچار مشکلات مالی است و ما هم مستثنی نیستیم ولی باید شرایط را به شکلی تنظیم کنیم که مدیریت شود. به شخصه می‌خواستم 4 نفر را برای دیدن بازی عراق به کشور عراق بفرستم ولی شورای برون مرزی فقط با اعزام یک نفر موافقت کرد.

*اجازه بدهید مربی تیم ملی را انتخاب کنیم، بعد به فکر پولش هستیم

وی در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی و مشکلات پیش رو گفت: اجازه دهید سرمربی تیم ملی را انتخاب کنیم و بعد به فکر پولش هستیم. ما نه باید عجله کنیم و نه باید در انتخاب مربی تیم ملی تاخیر داشته باشیم.

* در اردیبهشت فیفا‌دی داریم و 10 روز از لیگ زمان می‌گیریم

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص فیفا دی فروردین ماه گفت: شما دیدید که فدراسیون فوتبال قطر که هم پول دارد هم سرمربی فیفا دی فروردین را تعطیل کرد چون تیم‌هایش در آسیا به شدت تحت فشار بودند. با توجه به برنامه‌ریزی فشرده سازمان لیگ از من خواست که با لغو این فیفا دی موافقت کنم که من هم قبول کردم.و حالا این به نفع باشگاه‌هاست اما این را بگویم که قطعا فیفادی اردیبهشت را برنامه‌ریزی کرده و برایش بازی می‌گذاریم. رایزنی‌ها برای بازی‌ها انجام شده و یک زمان 10 الی 12 روزه را در اردیبهشت از لیگ خواهیم گرفت.

*احتمال حضورم در قرقیزستان در نوروز وجود دارد

تاج در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی فشرده فدراسیون در نوروز گفت: دوم، چهارم و ششم تیم ملی امید بازی دارد و احتمال جلسه یک روزه در قرقیزستان برای کافا هم وجود دارد که روی آن در حال برنامه‌ریزی هستیم.

انتهای پیام/

 
 
منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: