کد خبر: ۳۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال می‌گوید فوتسالیست‌های ایرانی حاضر می‌شوند با هزار دلار در کشورهای خارجی بازی کنند و این موضوع شأن بازیکن ایرانی را زیر سوال برده است.

به گزارش آوای نشاط، حسین شمس، سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال، صحبت‌های تندی علیه مسؤولان کمیته فوتسال و سازمان لیگ مطرح کرد و گفت: در این فوتسال که هیچ چیزی ندارد و کسانی که تیم‌داری می‌کنند می‌خواهند یک برخورد مناسب از مسؤولان ببینید. متأسفانه کسی را در کمیته فوتسال گذاشته‌اند که نه با کسی سلام و علیک می‌کند و نه کسی را تحویل می‌گیرد. این آقا (کاظم سلیمانی) تیم دبیری تبریز را فراری داد و دیروز شنیدم تیم گیتی‌پسند هم همین درخواست را داشته است. آن‌قدر تیم گیتی‌پسند را طی دو هفته گذشته بیچاره کردند که فراری شدند. ابتدا گفتند بازی این تیم در فینال بدون تماشاگر است و سپس گفتند مدیر باشگاه هم نمی‌تواند وارد سالن شود. شما وقتی چیزی نداری، حداقل یک برخورد خوب داشته باش. یک چایی جلوی مردم بگذارید و درد و دل‌شان را گوش کنید. تیمی مثل گیتی‌پسند سالانه ۴ تا ۵ میلیارد پول در فوتسال هزینه می‌کند اما نه تنها هیچ سودی برایش ندارد، بلکه بدرفتاری هم می‌بیند.

او افزود: خدا را گواه می‌گیرم این وضعیت افتضاح است و باید به حال این فوتسال نشست و گریست. در چنین وضعیتی به جای این که به فوتسالیست‌های دختر و پسر برسند و پاداش‌شان را بدهند، بین خودشان در کمیته فوتسال نفری ۱۰ میلیون تومان پاداش تقسیم می‌کنند. مثلاً نگاه می‌کنند ببینند چقدر در پایان سال در حساب سازمان لیگ مانده و آن را بین خودشان تقسیم می‌کنند. چون فوتسال برایشان یک دورهمی است. نیروهای ناظر مثل حراست و سازمان بازرسی کل کشور کجا هستند؟ چرا پولی که باشگاه‌ها داده‌اند را بین خودتان تقسیم می‌کنید؟ البته باید بگویم خبر استعفای کفاشیان موجب شادی اهالی فوتسال شد.

او افزود: این داستان تیم دبیری و فولاد ماهان هم بود. آن‌ها را هم با برخورد بد فراری دادند و این برخوردها الآن هم ادامه دارد. فرار ۱۰۰ بازیکن از بی‌پولی به خارج از کشور یک فاجعه است. آقایان! دل‌تان به رحم بیاید. این بازیکنان به خاطر هزار دلار، کشورمان را به مقصد چین، لبنان و آذربایجان ترک کرده‌اند. شأن بازیکن ایرانی هزار دلار است؟ اما چه کنند؟ در ایران یک قرارداد بیست میلیونی می‌بندند که ابتدای فصل ۳۰ درصدش را ابتدا می‌دهند و بقیه‌اش را نمی‌دهند. نمی‌توان در این زمینه بازیکنان فوتسال را با والیبالی‌ها مقایسه کرد. والیبالیست‌ها در ایران ۳ میلیارد می‌گرفتند و در ایتالیا ۶۰۰ هزار دلار می‌گیرند اما یک فوتسالیست در ایران ۲۰ میلیون می‌گرفت و حالا ۱۰۰۰ دلار دریافت می‌کند.

او در برنامه "میزبان" رادیو ایران در پاسخ به این پرسش که آیا خودش هم از باشگاهی طلب دارد یا نه؟ بیان کرد: از دو سه تیم طلب دارم که نمی‌خواهم اسم ببرم. حکم کمیته انضباطی و استیناف را هم دارم اما تسویه نمی‌کنند. زورمان هم به آن‌ها نمی‌رسد.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
برچسب ها: آوای نشاط ، شمس ، فوتسال
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: