کد خبر: ۳۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
اخیرا یک پرونده شکایت پزشکی در کالیفرنیا ثبت شده است که حکایت از مرگ یک بیمار بر اثر برقراری کنفرانس ویدئویی دارد.

به گزارش آوای نشاط، خانواده یک مرد کالیفرنیایی معتقدند استفاده از ویدئو کنفرانس یا آن چه که خانواده بیمار "روبات" می نامند باعث مرگ وی شده است. درواقع آن ها معتقدند تا پیش از این که از ویدئو کنفرانس استفاده شود پدرشان زنده و سالم بوده است.

این مرد 79 ساله که ارنست کینتانا، نام داشت در بخش اورژانس مرکز پزشکی فرمونت بستری شده بود. آنالیسا نوه او می گوید حال پدربزرگش تثبیت شده و مناسب بود اما ورود یک دستگاه روباتیک همه چیز را به هم ریخته و باعث مرگ پدربزرگ وی شده است.

اما ماجرا از چه قرار بوده؟ به نظر می رسد با توجه به این که پزشک مورد نظر خانواده کینتتانا در بیمارستان حضور نداشته بیمارستان تصمیم گرفته از طریق ابزار کنفرانس ویدئویی بین بیمار و پزشک ارتباط برقرار کند. بر همین اساس نیز پرستار ابزار سنجش وضعیت بیمار را داخل اتاق آورده است.

آنالیسا تاکید داد که تا پیش از ورود این فیلم به اتاق پدربزرگش حال او خوب بوده است، اما این دستگاده باعث ناراحتی پدربزرگش و مرگ او شده است. میشل گاسکیل، معاون ارشد  مدیر بیمارستان ، در بیانیه ای در واکنش به این خبرها گفت که شرایط مذکور به شدت  غیر معمول است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: "ما از برآورده شدن انتظارات بیمار و خانواده او بسیار متاسفیم. هدف ما از برقراری ارتباط ویدئویی بین بیمار و پزشک بررسی سریع وضعیت بیمار بود."

گاسکیل در بخشی دیگر  از سخنان خود گفت: "این فناوری ویدئویی امنی برای برقراری مکالمه زنده با یک پزشک  است و بارها مورد استفاده قرار گرفته است. درواقع این فرایندی جایگزین برای تعامل بیمار و پزشک نیست، بلکه تنها یک روش مکمل است."

انتهای پیام/

 

منبع: انتخاب
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: