کد خبر: ۲۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
گروه بین الملل حفظ حریم خصوصی بین المللی اعلام کرد که برخی از برنامه های فیس بوک در حال سرقت و اشتراک گذاری داده های کاربران ستند.

به گزارش آوای نشاط، به نظر می رسد فیس بوک عمدا تخلفی اشکار را نادیده می گیرد و اجازه می دهد اطلاعات کاربران رصد شده و به اشتراک گذاشته شود.

در ماه دسامبر، Privacy International و شرکت امنیتی موبایل" Mobile Mobilsicher" هر دو گزارش دادند که بسیاری از برنامه های محبوب به طور خودکار داده های کاربران را با فیس بوک به اشتراک می گذارند، حتی اگر کاربران حساب فیس بوک نداشته باشند یا از پلت فرم فیس بوک خارج شوند باز هم سرقت ها ادامه دارد.

حریم شخصی بین المللی اعلام کرد که این موضوع را با هیئت نظارت بر دادرسی اروپا و نظارت بر حفاظت از داده های اروپا مطرح کرده است. افزون براین گروه مذکور به کاربران هشدار داده که بهتر است برنامه های جانبی را از فیس بوک خود پاک کنند.

برخی برنامه ها که توسط انجمن بین المللی حریم خصوصی متهم شده اند، اتهامات را پذیرفته اند و قول اصلاح داده اند اما برخی دیگر مثل yelp اتهامات را رد کرده اند . سخنگوی Yelp در یک ایمیل گفت : "ما فقط برنامه های تبلیغاتی را در برنامه های خود در فیس بوک اجرا می کنیم و برای انجام این کار، برنامه اندروید را  راه اندازی کرده ایم. در ضمن ما از شناسه های ناشناس استفاده می کنیم و هیچ اطلاعات شخصی را با فیس بوک رد و بدل نمی کنیم."

با این وجود با توجه به پرونده سیاه فیسبوک و ماجرای کمبریج آنالیتیکا طی سال گذشته نمی توان چندان اطمینانی به این ادعا و وعده داشت و هنوز هم بسیاری از افراد تصور می کنند این یک وعده توخالی است و فیس بوک واقعا در حال رصد اطلاعات کاربران است.

انتهای پیام/

 

منبع: انتخاب
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: