کد خبر: ۲۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
وکلای خانم منگ وانژو مدیرمالی شرکت هواوی که ماه دسامبر به دستور آمریکا در کانادا بازداشت شد از دولت، آژانس خدمات مرزی و همچنین پلیس فدرال این کشور به دلیل عدم رعایت حقوق موکلش در جریان بازداشت و بازجویی وی، شکایت می کند.

به گزارش آوای نشاط، وکیل خانم منگ به دادگاه عالی بریتیش کلمبیا کانادا گفته است: شیوه ای که افسران کانادایی برای دست آوردن شواهد و اطلاعات از خانم منگ بکار برده اند نقض جدی منشور حقوق و آزادی های اساسی کانادا است.
وکیل دختر بنیانگذار شرکت هواوی افزود: ماموران خدمات مرزی کانادا در فرودگاه، عمدا حکم بازداشت وی را به تاخیر انداخته و قبل از دستگیری، از وی تحقیق و بازجویی کرده اند.
در دادخواست وکیل خانم منگ آمده است: او رمز و پسورد تمام دستگاه های الکترونیکی و رایانه های خود را در اختیار ماموران مرزی قرار داده است اما آنها به صورت غیرقانونی، دستگاه های وی را باز کرده و محتوی آن را بررسی کرده اند که مصداق «نقض حریم شخصی» است. 
خانم وانژو، رئیس مالی شرکت هواوی چین در ماه دسامبر سال 2018 به درخواست مقام های آمریکایی به ظن کلاهبرداری در کانادا بازداشت شد.
او چند روز بعد به قید وثیقه 7.5 میلیون دلاری آزاد شد به این شرط که در ونکور جایی که خانم وانژو در آن شهر خانه دارد خارج نشود و باقی بماند چین همان زمان از کانادا خواست که او را آزاد کند.
پس از صدور کیفرخواست برای او به اتهام کلاهبرداری در ماه ژانویه 2019، مقام های آمریکایی به صورت رسمی درخواست استرداد او از کانادا به واشنگتن را مطرح کردند.
وزارت دادگستری کانادا روز جمعه دوم فوریه (11 اسفند) با صدور بیانیه ای اعلام کرد یک جلسه دادرسی برای استرداد و یا عدم استرداد خانم 'منگ وانژو' برگزار می کند.
منگ روز ششم مارس (15 اسفند) در دادگاهی در ونکور حاضر خواهد شد و در آن روز، تاریخ جلسه دادرسی استرداد تعیین خواهد شد وزیر دادگستری کانادا پس از جلسه دادرسی در مورد استرداد او به آمریکا تصمیم خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
برچسب ها: آوای نشاط ، هواوی ، کانادا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: