کد خبر: ۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
بازیکنانی در لیگ هفدهم حضور داشتند که حالا به دلایل مختلف مشتریان زیادی را به دنبال خود خواهند دید.

به گزارش «آوای نشاط»، لیگ هفدهم با تمام حرف و حدیث هایش به اتمام رسید و حالا هنوز تب آن فروکش نکرده که دوباره اهالی فوتبال باید خود را تا فرا رسیدن جام جهانی سرگرم شایعات و بازار نقل و انتقالاتی کنند.

شانزده تیم در هفدهمین دوره از این رقابت ها حضور داشتند و قطعا هر تیمی حداقل یکی دو بازیکن دارد که مورد توجه تیمهای دیگر قرار گرفته باشد. در ادامه به یک ستاره از هر تیم در این زمینه اشاره می کنیم که می تواند جذابیت های نقل و انتقالاتی فصل بعد را بالا ببرد.

محسن مسلمان(پرسپولیس):

بی تردید یکی از اصلی ترین شاه ماهی های نقل و انتقالات، مهندس پرسپولیسی ها است. مسلمان با برانکو به مشکل خورده و احتمال جدایی اش از این تیم به شدت زیاد است. از سپاهان به عنوان جدی ترین مشتری مسلمان یاد می شود. باید دید ستاره محبوب هواداران برای فصل بعد راهی کدام تیم خواهد شد.

مرتضی تبریزی(ذوب آهن):

نزدیکترین تعقیب کننده علی علیپور در جدول گلزنان همواره یکی از بازیکنان پرمشتری لیگ بوده است. تبریزی در یکی دو سال اخیر خیلی از طرف استقلال مورد توجه بوده اما همواره در آخرین لحظه در ذوب آهن ماندنی شده است. حال باید دید برای فصل جدید او بازهم ترجیح می دهد در اصفهان و فولادشهر بماند یا قصد تیم دیگری خواهد کرد. آذری در یکی از مصاحبه های خود گفته بود که تمام بازیکنان قرارداد دارند و در ذوب می مانند.

امید نورافکن(استقلال):

جوان اول استقلال تهران در یکی دو فصل اخیر چند ماه قبل پیشنهاد خارجی داشت اما با صحبت های شفر قانع شد تا پایان فصل در استقلال بماند. نورافکن می خواهد در خارج از ایران به بازی ادامه دهد. او در ایران برای آبی پوشان بازی می کند اما این احتمال وجود دارد تا پس از جام جهانی ترانسفر شود تا برای جام ملت ها یکی از گزینه های اصلی تیم ملی باشد.

مهدی ترابی(سایپا):

بی شک یکی از نفراتی است که می تواند بین بزرگان لیگ برای تصاحبش جنگ راه بیندازد. مهدی ترابی احتمال دارد سرباز شود و شاید هم ترانسفر شود اما اگر این اتفاق رخ ندهد با خودروسازان قرارداد دارد و بعید است دایی بعد از، ترانسفر قلی زاده به بلژیک او را به این راحتی از دست بدهد و راهی یکی از تیم های رقیب کند. با این حال از الان استقلال، پرسپولیس و حتی سپاهان جزو مشتریان ترابی به حساب می آیند.

محسن فروزان(پارس جنوبی جم):

دروازه تیم پارس جنوبی در فصلی که گذشت نمایش قابل قبولی در تیم جمی داشت. با توجه به معضل دروازه بانی در چند تیم لیگ برتری این احتمال وجود دارد که فروزان با پیشنهادهای اغوا کننده ای روبرو شود و از این تیم جدا شود. با این حال تار تار از نمایش او در فصلی که گذشت راضی بود. فروزان یکی از سه ستاره اصلی پارس در اولین فصل لیگ برتری بود.

مهدی شیری(پیکان):

مدافع کناری پیکان که فصل قبل مورد توجه استقلال بود امسال هم مشتری کم ندارد. او این بار سپاهان را به عنوان جدی ترین و دست به نقد ترین خریدار در حوالی خود می بیند. سپاهان برای فصل جدید دنبال یک تیم قدرتمند است و می خواهد شماره دوی موتاه قامت خودروسازان را جذب کند.

رحیم زهیوی(فولاد):

لیگ هفدهم آن چیزی که می خواست نشد. رحیم زهیوی نمایش بدی نداشت اما نتوانست درخشش قابل توجهی در ترکیب تیم پورموسوی داشته باشد. حال این انتظار می رودکه پس از یک فصل آرام، زهیوی را دوباره در کانون اخبار ببینیم. چیزی که خودش هم به آن اعتقاد دارد و باید دید با جدایی اش از فولاد به آن جامه عمل می پوشاند یا خیر.

لوسیانو پریرا(صنعت نفت):

مهاجمی که هیچ وقت تمام نمی شود و هیچ وقت هم از فراز کمالوند دور نمی شود. با این حال به نظر می رسد در سالی که شاید آخرین فصل در اوج او باشد بخواهد در یک تیم مدعی تر توپ بزند. شیمبا نمایش فوق العاده ای در صنعت نفت و پیش تر در گسترش فولاد داشت و حالا شاید یک تغییر فاز بتواند دوباره او را از لحاظ فوتبالی ارضا کند.

پیمان بابایی(گسترش فولاد):

با آمدن فیروز کریمی به حدی خوب کار کرد و گل های زیبایی به ثمر رساند که خیلی زود خبر رسید استقلال جزو مشتریانش است. مهاجمی که بعد از یک برهه نا امید کننده، در تبریز احیا شد و یکی از خوب های گسترش در فصلی که گذشت بود. باید دید بابایی برای لیگ هجدهم بازهم در تیم آبی پوش تبریزی بازی می کند یا او را در لباس جدید می بینیم.

محمدرضا مهدی زاده(تراکتورسازی تبریز):

تراکتورسازی نیاز به تغییرات زیادی دارد. تیمی که پر است از سرباز و بازیکنانی که در این تیم استخوان خرد کرده اند. با این حال کسی مثل مهدی زاده ممکن است کی طلای کمیاب باشد. مهدی زاده ابتدا هافبک دفاعی بود و سپس به قلب خط دفاعی رفت و یکی از معدود خوب های سرخپوشان تبریزی در فصلی که گذشت نام گرفت. باید دید این شرایط نه چندان خوب باعث می شود تا مهدی زاده این تیم را ترک کند یا خیر.

معین عباسیان(پدیده):

یکی از ستاره های پدیده در دو سه فصل اخیر که دیگر به پایان خط با این تیم مشهدی رسیده است. عباسیان در فصلی که گذشت هم گل های حساسی را به ثمر رساند و هم پاس گل های دیدنی را برای هم تیمی های خود ارسال کرد. باید انتقال او از پدیده را قطعی بدانیم و یکی از تیمهای بزرگ فوتبال ایران را مقصد بعدی اش متصور شویم. در کنار او محمد قاضی هم دیگر بازیکنی است که از جمع مشهدی ها جدا می شود.

یونس دلفی(استقلال خوزستان):

بازیکنی که هنوز 18 ساله نشده اما اصلی ترین عامل بقای قهرمان پانزدهمین دوره لیگ برتر در این فصل بود. یونس دلفی در همین فصل هم سودای رفتن به خارج اش کشور را داشت و حالا شاید بتواند با فراغ بال این کار را انجام دهد. باید دید او هم مانند جهانبخش به فوتبال هلند کوچ می کند یا در کشور دیگری در جست و جوی تحقق رویاهایش خواهد رفت.

عزت پورقاز(سپاهان اصفهان):

بازیکنی که تا چند ماه پیش یکی از گزینه های همیشگی کارلوس کی روش در اردوهای تیم ملی بود آنقدر در سپاهان ضعیف بود و مصدوم شد و از زمین اخراج شد که دیگر آن مهره قابل اتکای سرمربی پرتغالی هم نبود. حالا عزتی که نشان داده خوب تیم عوض می کند شاید به دنبال فضایی جدید باشد تا بتواند دوباره خود را پیدا کند و بشود همان بازیکنی که بزرگترین تیمهای ایران برایش میلیاردی خرج می کردند.

عیسی آل کثیر(نفت):

بعد از یک درخشش کوتاه مدت مشتری پیدا کرد. همان مشتری ها از جمله استقلال، باعث شدند تا عیسی هوایی شود و دیگر در نفت فروغ چندانی نداشته باشد. با افتادن تیم تهرانی به دسته اول باید منتظر انتقال او به یک تیم لیگ برتری باشیم؛ حالا نه استقلال و تیمی در قواره آن اما در جایی به مراتب بهتر از نفت تهران.

پیام ملکیان(سیاه جامگان):

یکی از معدود خوب های این فصل تیم فوق العاده دست و پا بسته سیاه جامگان پیام ملکیان بود. با یک سوپرگل در هفته چهارم به سپیدرود آغاز کرد و در کنار هم تیم یهای نه چندان روی فرمش باز یهای آبرومندانه ای را به نمایش گذاشت و حالا در صدر بازیکنانی است که خریدار لیگ برتری پیدا می کند.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: