کد خبر: ۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
مراسم رونمایی از ترجمه کتاب «انوارالعلم» به زبان عربی صبح امروز در غرفه سازمان فرهنگ و ارتباطات و به همت مرکز ترجمه و نشر برگزار شد.

به گزارش «آوای نشاط»، مراسم رونمایی از ترجمه کتاب انوارالعلم به زبان عربی صبح امروز در غرفه سازمان فرهنگ و ارتباطات به همت مرکز ترجمه ونشر برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم نصرالله اسماعیل زاده رئیس مرکز ترجمه سازمان فرهنگ و ارتباطات، پاک آئین معاون امور بین الملل موسسه پژوهشی فرهنگخی انقلاب اسلامی- دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای و عاشوری از مسئولین مرکز ساماندهی ترجمه و نشر حضور داشت.

اسماعیل زاده درباره کتاب روشنایی علم که به زبان عربی ترجمه شده، گفت: این اثر در تونس با مشارکت ناشر تونسی و در قالب طرح تاپ منتشر شده است و امروز رونمایی می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه این اثر وزین در ایران توسط موسسه نشر آثار مقام معظم رهبری به فارسی منتشر شده است، گفت: قرار است به زودی پس از ترجمه عربی، این کتاب به زبان های مختلف دیگر ترجمه شود.

به گفته وی آثاری دیگر از مقام معظم رهبری علاوه بر این اثر در قالب طرح تاپ منتشر شده که رونمایی آنها طی روزهای آتی انجام خواهد شد. باید بگویم طرح تاپ تنها به اختصاص به حوزه های ادبیات، داستان، شعر و یا ادبیات منظوم ندارد بلکه علاوه بر رشته های علوم انسانی کتاب های دیگری در زمینه علوم اسلامی منتشر می شود.

اسماعیل زاده با بیان اینکه در این طرح تمایل داریم ناشران خارجی  مشارکت داشته باشند، گفت: برای اینکه اثری منتشر شود و در انبارها نماند و راهی بازارهای جهانی شود لازم است ناشر خارجی سرمایه گذار اندکی در ترجمه و نشر داشته باشند تا از طریق ناشر خارجی کتابی که در رشته معارف اسلامی منتشر می شود به بازارهای جهانی راه یابد. یکی از آثاری که با محتوای معارف اسلامی منتشر شده همین اثر است. و توسط ناشر خارجی منتشر شده است.

محسن پاک آئین معاون امور بین الملل موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: مسئله علم و تولید علم یکی از منابع قدرت کشورهاست و یکی از شاخص های توسعه یافتگی در بعد جهانی و از نگاه سازمان های بین المللی میزان رشد علمی کشور است؛ ما پیش از پیروزی انقلاب فعالیت چندانی در این زمینه نداشتیم و در بخش های علمی تابع کشورهای غربی بودیم اما پس از پیروزی انقلاب درمقاطع مختلف رهبر کبیر انقلاب و مقام مظعم رهبری بر ضرورت تولید علم در داخل کشور تاکید داشتند و مکرر بیاناتی را در این موارد فرموده اند که مجموعه این بیانات در کتاب روشنای علم منتشر شده است.

وی به چاپ آثار فاخر اشاره کرد و گفت: نگاه رهبر انقلاب برگرفته از شعار ما می توانیم  است که ایشان در حوزه علمی هم به این مسئله توجه کرد که اگر ما پیشرفت های علمی، هسته ای،موشکی، فناوری و نانو را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد نگاه بلند ایشان در توسعه علم منجر شده این رشد و زایش علمی را شاهد باشیم.

پاک آئین با تاکید بر اینکه طی دو سال اخیر توجه نخبگان جهان و اروپا به شناخت دیدگاه های رهبر انقلاب افزایش یافت وگفت: این موسسه در کنار چاپ آثار به ترجمه این آثار هم همت گمارده و در چارچوب فعالیت های هم افزایانه با دیگر سازمان ها از جمله فرهنگ و ارتباط برای ترجمه برنامه ریزی کرده است؛ روشنای علم در تونس ترجمه شد و در نمایشگاه این کشور رونمایی شد.

آشوری در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه امروزه جوامع تشنه فرهنگ عالی اسلامی در حوزه های مختلف هستند، گفت: باید بدانیم چگونه این افکار را در جامعه خود و سایر جوامع منتقل کنیم. این وظیفه اصلی نمایندگان فرهنگی ما و رسانه هایی است که در اختیار ماست که باید این ماموریت را انجام دهیم.

وی به نامه رهبر انقلاب به جوانان غرب اشاره کرد و گفت: ما باید حداکثر بهره برداری را از منابع غنی خود داشته باشیم و در این راستا از حوزه ترجمه غافل نشویم و باید از ناشر سایر قسمت ها استفاده کنیم چرا که الان ناشرانی هستند که برای همکاری با طرح تاپ داوطلب هستند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: