کد خبر: ۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
به‌رغم سه روز پرازدحام اتفاق افتاد؛
نمایشگاه کتاب تهران که در ۳روز نخست فعالیت و مقارن با تعطیلات آخرهفته پذیرای حجم زیادی از بازدیدکنندگان بود، در شروع هفته کاری با افت محسوس بازدیدکنندگان مواجه شده است.

به گزارش «آوای نشاط»، سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران چهارشنبه هفته گذشته ۱۲ اردیبهشت ماه و همزمان با تعطیلی نیمه شعبان در مصلی امام خمینی(ره) شروع به کار کرد و در ۳ روز نخست پذیرای حجم انبوه بازدیدکنندگان بود؛ مسئله ای که حتی ناشران و مسئولان نمایشگاه کتاب را غافلگیر کرد.

با این وجود از ساعات ابتدایی فعالیت نمایشگاه در روز جاری (شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه) که چهارمین روز فعالیت این رویداد است، استقبال از این رویداد از طرف مردم به شکل محسوسی افت کرده است؛ بدیهی است آغاز هفته کاری از روز جاری در این کاهش جمعیت بازدیدکنندگان از نمایشگاه موثر بوده است.

مشاهدات خبرنگار مهر از بخش های مختلف نمایشگاه کتاب تهران حاکی از این است که در بسیاری از راهروهای محل استقرار ناشران و غرفه داران، تعداد کمی از مردم تردد می کنند و غرفه داران هم از این فرصت استفاده می کنند و عمدتاً در حال گپ و گفت با یکدیگر هستند.

روز گذشته مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرد که جمعیت بازدیدکننده از این رویداد تا پایان روز سوم از مرز ۳۰۰ هزار نفر عبور کرده است. همچنین رئیس نمایشگاه کتاب پیش بینی کرده است که امسال جمعیت بازدیدکننده از نمایشگاه از مرز ۴ میلیون نفر بگذرد. با این حال هنوز آمار رسمی از میزان تراکنش های انجام شده در نمایشگاه و حجم خرید کتاب در ۳ روز گذشته اعلام نشده است و پیش بینی می شود آمار فروش ۳ روز اول نمایشگاه امروز توسط قائم مقام این رویداد به صورت رسمی اعلام شود.

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا ۲۲ اردیبهشت همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلی امام خمینی دایر است.

انتهای پیام/

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: