کد خبر: ۲۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
فرستاده پاپ در فرانسه که به اتهام آزار جنسی مردی در ماه ژانویه سال میلادی جاری بازجویی شده بود، بار دیگر با شکایت یکی از کارکنان سابق شهرداری پاریس مواجه است.

به گزارش آوای نشاط، روزنامه «لو پاریزین» فرانسه امروز(سه شنبه) نوشت: یک منبع خبری در شهرداری پاریس اعلام کرده که گزارش شکایت دوم علیه اسقف اعظم 'لوئیجی ونتورا' در مورد آزار جنسی به ثبت رسیده است.
ونتورای 74 ساله که به مدت 10 سال سفیر واتیکان در فرانسه بود، در شکایت نخست متهم شده بود که در 17ژانویه در جریان یک سخنرانی فردی را مورد آزار جنسی قرار داده است.
به نوشته این روزنامه فرانسوی، دادستانی پاریس در روز 24 ژانویه پس از گزارش شهردار پاریس، تحقیق علیه ونتورا را آغاز کرد.
در دومین گزارش، یک مقام جوان سابق شهرداری پاریس در جریان افتتاحیه هتل دو ویل در 17 ژانویه از نماینده پاپ در فرانسه شکایت کرده است.
آزار جنسی کودکان و زنان یکی از اصلی ‌ترین مشکلات واتیکان با کشیش ‌ها است و به تازگی کلیسای کاتولیک آمریکا نام بیش از یک هزار کشیش و دیگر مقامات کلیسا که متهم به آزار جنسی کودکان بوده‌اند را منتشر کرد.
تعدادی از کاتولیک ‌ها در حالی‌ که ازدواج برای رهبران مذهبی را ممنوع کرده‌اند اما رفتارهای خشن و همجنس ‌گرایی و حتی کودک ‌آزاری کودکانی حتی با 3 سال سن را مرتکب شده‌ اند.
در این ارتباط، تعدادی از رهبران مذهبی کاتولیک از سوی پاپ خلع لباس شده اند؛ روز یکشنبه گذشته، 'تئودور مک ‌کریک کاردینال' آمریکایی و اسقف اعظم و سابق واشنگتن به اتهام آزار جنسی یک کودک از سوی پاپ خلع لباس شد.
نام مک کریک در میان یک لیست 188 نفره از اعضای کلیسای آمریکا بود که پس از جنگ جهانی دوم به آزار جنسی کودکان و زنان آلوده بودند.
'فرانچسکو زاناردی' عضو انجمن «پایان دادن به سوء استفاده جنسی کشیشان» و رئیس «بخش تجاوز» این انجمن در گفت وگویی که پنجم اکتبر سال میلادی گذشته(13مهر امسال) با خبرگزاری آناتولی انجام داد گفته بود که ''واتیکان از سال 2004 در جریان پرونده سوء استفاده جنسی از کودکان در کلیساها قرار دارد اما هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است.'
به گفته وی، نخستین مدارک مربوط به سوء استفاده جنسی از کودکان در کلیسا سال 1987 تنظیم و سال 2004 به واتیکان ارائه شد اما هیچ اقدامی در این رابطه انجام نگرفت.

انتهای پیام /

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: