کد خبر: ۲۹۰۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
رئیس سازمان زندان‌ها:
رئیس سازمان زندان ها از عفو بیش از ۳۶۰۰۰نفر و آزادی ۲۲۰۰۰ نفر از زندانیان کشور خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها، در ادامه اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان که در پی موافقت مقام معظم رهبری«مدظله العالی» با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه در استان های سراسر کشور به اجرا درآمده است تعداد 22700  نفر از زندانیان تا ابتدای روز جاری آزاد و تعداد 13400نفر مشمول تخفیف مجازات شدند.

رئیس سازمان زندان ها با اعلام این خبر گفت: تا پایان روز بیست و نهم بهمن تعداد 36200  نفر از زندانیان مشمول بخشنامه عفو مقام معظم رهبری«مدظله العالی» به مناسبت چهلمین بهار انقلاب اسلامی شدند.

جهانگیر با قدردانی از مراجع قضایی و مسئولین زندانهای سراسر کشور به علت اهتمام ویژه برای اجرای این بخشنامه ابراز امیدواری کرد تا چند روز آینده تمام زندانیانی که امکان بهره‌مندی از این بخشنامه را دارند مشمول حکم آزادی و یا تخفیف مجازات شوند.

براساس آمار استانهای تهران و خراسان رضوی به ترتیب با 2067 و 2025 بیشترین آمار آزادی و استان اصفهان با تعداد1500 زندانی بیشترین تخفیف مجازات را تا این تاریخ داشته‌اند.

بیشترین تعداد آزادی براساس گروه سنی با تعداد 6313 نفر متعلق به گروه سنی 26-32 است.

همچنین تعداد 606 نفر از زندانیان آزاد شده را زنان تشکیل می‌دهند.

با توجه به ادامه اجرای این بخشنامه پیش‌بینی می شود با اجرای کامل این بخشنامه که در راستای رافت اسلامی و توسعه عدالت اجتماعی انجام می گیرد تعداد قابل توجهی از زندانیان آزاد و به کانون خانواده بازگردند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آوای نشاط ، عفو ، زندان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: