کد خبر: ۲۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
دو نوزاد به هم چسبیده یمنی که دو هفته بیشتر نداشتند در پی مخالفت ائتلاف سعودی با انتقال آنان به خارج از یمن جان باختند.

به گزارش آوای نشاط، مقامات انصارالله که کنترل شهر صنعا را در دست دارند خواستار انتقال فوری این دوقلو به خارج و درمان آنها شده بودند اما به درخواست‌های آنها اهمیتی داده نشد.

با توجه به محاصره هوایی که ائتلاف کشورهای عرب به سرکردگی عربستان بر ضد صنعا به اجرا گذاشته است، فرودگاه این شهر روی پروازهای غیرنظامی بسته است. این ائتلاف از سال 2015 مداخله نظامی خود را علیه انقلابیون یمنی آغاز کرد.

یک گروه پزشکی از عربستان آمادگی خود را اعلام کرده بود تا مسئولیت رسیدگی به این دو نوزاد به هم چسبیده را که دو هفته بیشتر نداشتند بر عهده گیرد اما مسئولان سعودی هیچ اطلاعات و توضیحی درباره نحوه اجرای این پیشنهاد ارائه نکرده بودند.

فیصل البابیلی از مسئولان بیمارستان الثوره در صنعا انتقال فوری دوقلوی به هم چسبیده را به خارج از یمن پیشنهاد کرده بود اما درخواست او نیز پاسخ مثبتی به همراه نداشت.

وی اعلام کرده بود نظام بهداشتی و درمانی یمن به علت جنگ داخلی این کشور از هم فروپاشیده است و تجهیزات و لوازم درمانی مناسب برای جدا کردن دوقلوهای به هم چسبیده وجود ندارد.

انصارالله با انتشار بیانیه ای که رسانه های وابسته به این گروه منتشر کردند ائتلاف تحت فرمان عربستان را مسئول مرگ این دوقلو اعلام کرده و از این مسئله ابراز تاسف کردند که عربستان و متحدانش از بازکردن فرودگاه صنعا برای انتقال این دو نوزاد و درمان آنها خودداری کرده اند.

عکس/ دوقلوهای به هم چسبیده یمنی جان باختند

عکس/ دوقلوهای به هم چسبیده یمنی جان باختند

عکس/ دوقلوهای به هم چسبیده یمنی جان باختند

انتهای پیام/

 

منبع: انتخاب
برچسب ها: آوای نشاط ، یمن ، عربستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: