کد خبر: ۲۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
یک سناتور ارشد جمهوریخواه روز یکشنبه ۲۱ بهمن خبر داد که مذاکرات میان قانونگذاران کنگره درباره امنیت مرزی به دلیل اختلاف بر سر سیاست‌های مهاجرتی به بن‌بست رسیده است.

به گزارش آوای نشاط، اگر طرفین تا روز جمعه هفته جاری نتوانند به توافق برسند یا رئیس‌جمهوری ایالات متحده توافق احتمالی را تایید نکند، دولت آمریکا بار دیگر تعطیل خواهد شد.

سناتور ریچارد شلبی، رئیس کمیته تخصیص بودجه، به شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز گفت که «مذاکرات در حال حاضر به بن‌بست خورده است». وی ابراز امیدواری کرد که مذاکره‌کنندگان به زودی گفت‌وگوهای خود را از سر بگیرند.

ضرب‌الاجل برای دستیابی به توافق به منظور جلوگیری از تعطیلی دوباره دولت آمریکا روز جمعه ۲۶ بهمن به پایان می‌رسد. دولت آمریکا دو هفته پیش و پس از ۳۵ روز تعطیلی به صورت موقت بازگشایی شد.

تلاش‌ها در کنگره آمریکا برای حل‌وفصل اختلافات درباره امنیت مرزی روز جمعه گذشته تشدید شد و در تعطیلات آخر نیز ادامه یافت تا کمیته مذاکرات ویژه بتواند روز دوشنبه به توافق دست یابد.

این امیدواری به وجود آمده بود که تا روز جمعه توافقی درباره اختصاص بودجه به ایجاد «مانع مرزی» حاصل شود هرچند که رقم آن پایین‌تر از پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بودجه درخواستی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، است.

آقای شلبی نمایندگان دمکرات را به مانع‌تراشی متهم کرد و گفت که آنها خواهان تعیین سقف برای مراکز نگهداری مهاجران هستند.

وی اظهار داشت: «زمان در حال سپری شدن است ولی دمکرات‌ها مشکلاتی در زمینه تعیین سقف برای مراکز نگهداری مهاجران بوجود آورده‌اند. آنها خواهان تعیین سقف هستند ولی ما نمی‌خواهیم».

خود آقای ترامپ که قرار است روز دوشنبه در اجتماع هوادارانش در ال‌پاسو، مرز تگزاس، حاضر شود، گفته که مذاکره‌کنندگان دمکرات توسط رهبران حزبی‌شان فلج شده‌اند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت: آنهایی که به دنبال اختصاص دادن پول بسیار کمی به نیاز شدید برای «دیوار مرزی و حالا» هستند، خواهان تعیین سقف برای تعداد تبهکاران خشن محکوم شده در مراکز نگهداری هستند!

وی افزود: «اعتقادم این است که آنها به دنبال تعطیلی هستند. آنها دنبال یک موضوع سوژه هستند!»

سناتور دمکرات جان تستر محتاطانه ابراز خوش‌بینی کرد که از تعطیلی دولت جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: «باید حواس‌مان را درباره این موضوع جمع کنیم ولی من امیدوارم، مثبت نه، ولی امیدوار به اینکه بتوانیم به توافق دست پیدا کنیم».

مایک مالوانی، رئیس موقت کاخ سفید، روز یکشنبه به برنامه «ملاقات با مطبوعات» ان‌بی‌سی گفت که احتمال تعطیلی دوباره دولت فدرال دور از ذهن نیست. «آیا خطر تعطیلی کاملا رفع شده است؟ پاسخ این است که نه».

وی با بیان اینکه در موقعیتی نیست که بگوید آیا رئیس‌جمهوری توافق احتمالی را امضاء خواهد کرد یا نه، اظهار داشت: هر چیزی را که جلوی ترامپ بگذارند امضاء نمی‌کند، یعنی «چیزهایی در آن باشد که بوضوح با آن موافق نباشیم».

 
برچسب ها: آوای نشاط ، آمریکا ، ترامپ
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: