کد خبر: ۲۸۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲
در مصاحبه با نیویورکر؛
وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای با یک نشریه آمریکایی که بامداد دوشنبه منتشر شده، دادن حق اظهارنظر به مردم را مهم‌ترین موفقیت انقلاب اسلامی توصیف کرده است.

به گزارش آوای نشاط، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران با یک نشریه آمریکایی درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران مصاحبه کرده است. 

وزیر خارجه ایران در این مصاحبه که ماه دسامبر در قطر انجام شده و بامداد دوشنبه برای اولین بار منتشر شده، درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران گفت: «مهم‌ترین موفقیت، اعطای حق اظهارنظر به مردم در مسائل داخلی و خارجی بوده است.»

وی اضافه کرد: «مردم ما، صرفنظر از اینکه با سیاست‌های حکومت موافقت باشند یا خیر معتقدند که در آینده‌شان نقش دارند.»

ظریف، در خصوص کمبودهای مربوط به انقلاب اسلامی گفت: «اگر وضعیت را با ایده‌آل‌هایی که ما به آنها فکر می‌کردیم مقایسه کنید، دستاوردهای زیادی نداشته‌ایم؛ اما اگر وضعیت را با واقعیت‌های امروز منطقه مقایسه کنید به نظرم عملکرد خیلی خوبی داشته‌ایم.»

وزیر خارجه ایران اضافه کرد: «بنابراین، بستگی به این دارد که آن را با چه چیزی مقایسه کنیم. ما هم در زمینه مسائل داخلی و هم در زمینه مسائل خارجی، ایده‌آل‌های خیلی بالاتری داشتیم.»

ظریف در پاسخ به این سوال که جمهوری اسلامی ایده‌آل، چه ویژگی‌هایی دارد گفت هدف انقلاب ایجاد «نوعی از حکومت بوده که دو مولفه را با یکدیگر ترکیب کند: اسلام و جمهوریت. اسلام و دموکراسی.»

وی اضافه کرد: «جامعه ایده‌آل، جامعه‌ای خواهد بود که در آن اختلافات حداقل باشد و جامعه‌ای که در آن ایران بتواند بر اساس علم و فناوری و با تکیه بر قابلیت‌های مردم خودش گام بردارد و با سایر کشورهای دنیا همکاری کند. ما دستاوردهایی داشته‌ایم، اما نه به اندازه‌ای که آرمانمان بود.»

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: