کد خبر: ۲۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
بیانیه جامعه فاطمیون به مناسبت چهلیمن سالگرد پیروزی انقلاب
جامعه فاطمیون به توصیف نقش سازنده زنان در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: این پیشرفت باید با جهت‌گیری دقیق‌تر در چارچوب تحقق کرامت انسانی زن در ابعاد فردی، خانوادگی، سیاسی، اجتماعی و مبتنی بر الگوی نه غربی، نه شرقی زن مسلمان ایرانی دنبال شود.

به گزارش آوای نشاط، جامعه فاطیمون به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای از تمامی آحاد ملت برای حضور گسترده و پرشور در این راهپیمایی و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و آرمانهای انقلاب اسلامی دعوت کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

《یا ایها الذین آمنوا ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم》‌

چهار دهه پیش بحران های ساختاری نظام پهلوی و همچنین راهبری حکیمانه امام خمینی و حضور گسترده توده مردم مسلمان زمینه ساز شکل گیری مهم ترین پدیده سیاسی چند قرن اخیر گردید و انقلاب اسلامی در ایران توانست با ریشه کن ساختن یکی از وابسته ترین رژیم های منطقه‌، قطب جدیدی از قدرت را در جهان اسلام بگشاید‌.

حال پس از گذشت چهل سال ، انقلاب اسلامی در آغاز بلوغ و اربعین رشد و اقتدار قراردارد. با عنایت به تقارن  بعثت انقلاب اسلامی با ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا (س) ،جامعه فاطمیون ضمن گرامیداشت این فجر فاطمی و یاد امام و شهدای قیام عاشورایی ۵۷، توجه به این نکات را در جهت بیان حق مطلب و ورود به پنجمین دهه انقلاب ضروری و مهم می داند:

۱. در  شکل گیری رخداد عظیم انقلاب، می توان به حرکت بی نظیر زنان مسلمان ایرانی اشاره کرد که همگام با مردان در میدان جهاد و مبارزه  با طاغوت  حضور مهم و تاثیرگذار داشتند.زنان مسلمان ایرانی با الگو برداری از سیره عملی حیات اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا (س)، در تحقق انقلاب اسلامی، نقش سازنده ای ایفاء نمودند و توانستند در این چهار دهه ،مکتب فاطمی را احیاء کنند. این حضور مرهون حرکت اصلاحی امام خمینی در تشریح جایگاه واقعی زن و  ایجاد تعدیل  دیدگاهای سنتی و مدرن در خصوص زنان بوده است.

امروز نیز با نگاهی  به پیشرفت تحصیلی، مشارکت اجتماعی و سیاسی بالای زنان ایرانی و ارتقاء وضعیت حقوقی می توان شاهد جهش باورنکردنی جایگاه این قشر تاثیر گذار در پس از انقلاب اسلامی بود.

در عین حال انتظار می رود این پیشرفت با جهت گیری دقیق تر در چارچوب تحقق کرامت انسانی زن در ابعاد فردی،خانوادگی،سیاسی، اجتماعی و مبتنی بر الگوی نه غربی،نه شرقی زن مسلمان ایرانی باشد.از سویی با توجه  به  نقش زنان در خانواده و اجتماع، باید بسترسازی مناسبی در جهت متوازن ساختن نقش های خانوادگی و اجتماعی_سیاسی زنان شکل گیرد.

۲. نیاز به اهتمام جدی مسئولین به اقتصاد مقاومتی در جهت غلبه بر چالش های  ناشی از تحریم ها و حل مسائل معیشتی مردم بیش از پیش احساس می گردد.با توجه به این مهم،باید از نیروی فکری و عملی زنان ایرانی در مدیریت اقتصاد خانوار و نیز مدیریت مصرف در کل جامعه بهره گرفت.به یقین چنین نگاه هدفمندی به اقتصاد و نقش زنان در حل معضلات به عنوان مدیران اقتصادی خانواده ، در سطوح بالاتر، کشور  را از پیوستن به پیمان های استعماری همچون پالرمو و cft بی نیاز می سازد.باید آگاه بود که مردم سالاری و استقلال خواهی دو عامل اصلی شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی بود‌ه است.در دهه پنجم انقلاب اگر توجه به این دو اصل در واقعیات سیاسی ،برنامه ها و اقدامات مسئولین جاری نگردد،پایداری و پیشرفت کشور با تزلزل مواجه می گردد.بنابراین  زنان وابسته به سطوح مختلف حاکمیت در این مسیر استقلال خواهی باید پیشتاز باشند و به واقع هم خود از دنیا طلبی ، تجمل، اشرافیت و اسراف فاصله بگیرند و هم مردان را در دو سطح خانواده و جامعه بزرگ از این آفات که با ارزش ها و منش های انقلابی ناسازگار است،پرهیز دهند‌.


در پایان جامعه فاطمیون ضمن بزرگداشت این انقلاب، آحاد ملت را به حضور گسترده و پرشور در این راهپیمایی و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و آرمانهای انقلاب اسلامی فرا می خواند و امید دارد تا در سایه رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری ، دوستداران و مسئولین نظام در جهت تحکیم و تثبیت ارزش های انقلاب  و  همچنین فرصت سازی  در جهت مبارزه با آفت ها و موانع انقلابیگری تلاش و همت گمارند‌.

 

جامعه فاطمیون

انتهای پیام/

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: