کد خبر: ۲۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه کره شمالی، تحت رهبری 'کیم جونگ اون' به یک قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل می‌شود تاکید کرد کره شمالی به نوع دیگری از موشک تبدیل خواهد شد، یک موشک اقتصادی.

به گزارش آوای نشاط، یونهاپ روز شنبه به نقل از توئیت ترامپ گزارش کرد: کیم ممکن است بعضی‌ها را شگفت زده کند، اما من از او تعجب نخواهم کرد، او باید بداند و کاملا درک کند که چه توانایی‌هایی دارد.
ترامپ در این توئیت اعلام کرد نشست سران با رهبر کره شمالی روز‌های ۲۷ و ۲۸ فوریه در هانوی پایتخت ویتنام برگزار می‌شود در حالی که پیشتر اعلام شده بود این نشست در شهر ساحلی 'دان نگ' برگزار می‌شود.
ترامپ پس از پایان سفر 'استفان بیگن' نماینده آمریکا در امور کره شمالی به پیونگ یانگ که قرار بود جزییات این دیدار را با مقامات کره شمالی بررسی کند این مطلب را در توئیتی اعلام کرد.
ترامپ پیشتر گفته است که او روز‌های ۲۷ تا ۲۸ فوریه با کیم در یکی از کشور‌های جنوب شرقی آسیا دیدار خواهد کرد.
او در توئیت خود گفته است نمایندگان من پس از نشست بسیار سازنده با مقامات کره شمالی، پیونگ یانگ را ترک کرده اند و در مورد زمان و تاریخ نشست دوم با 'کیم جونگ اون' توافق کرده اند، او گفته است منتظر دیدن کیم برای رسیدن به صلح در روز‌های ۲۷ و ۲۸ فوریه است.
دیدار هماهنگی استفان بیگن نماینده آمریکا در امور کره شمالی از پیونگ یانگ از روز چهارشنبه تا جمعه ادامه داشت او در این سفر با 'کیم هیوک چول' همتای کره شمالی خود دیدار کرد.
بیگن بعد از بازگشت از کره شمالی و دیدار با وزیر امور خارجه کره جنوبی گفته است بحث‌های سازنده‌ای با مقامات کره شمالی داشته است و قبل از دیدار هانوی، کار‌های سختی هست که باید با کره شمالی انجام دهد.
کیم در اولین اجلاس سران با ترامپ در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ در سنگاپور موافقت کرد که خلع سلاح هسته‌ای را با هدف تضمین امنیت شبه جزیره کره در برابر تضمین‌های امنیتی از واشنگتن بپذیرد.
با این حال در چند ماه گذشته و بعد از نشست نخست، پیشرفت چندانی در مذاکرات دو کشور و فرایند خلع سلاح هسته‌ای ایجاد نشده است پیونگ یانگ خواستار کاهش و یا برداشتن تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل علیه خود در برابر اقدامات انجام شده مانند انهدام یک سایت آزمایش موشک‌های هسته‌ای است، اما واشنگتن این نوع اقدامات را بی فایده می‌داند.
دولت کره شمالی شرط کرده است تا زمانی که آمریکا حاضر به امضای توافق صلح و اعلام پایان رسمی جنگ کره (۱۹۵۳ – ۱۹۵۰) نشود، پیشرفتی در مذاکرات حاصل نخواهد شد.
با وجود گذشت بیش از ۶ دهه، این جنگ هنوز به طور رسمی پایان نیافته و معاهده صلحی میان دو طرف امضا نشده است با این وجود، دولت آمریکا حاضر به پذیرش خواست پیونگ یانگ نیست و با دیده تردید به پیشنهاد صلح کره شمالی نگاه می‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: