کد خبر: ۲۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
روز نهم جشنواره فیلم فجر
روز نهم جشنواره فیلم فجر با بحث داغ پول‌های کثیف، دعوای حقوقی بر سر«قسم» تنابنده، خبر ممنوع‌التصویری یکی از مجریان نشست‌های خبری و چارسو در تسخیر بچه‌ها به شب رسید.

به گزارش آوای نشاط، نهمین روز از سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره و سینماهای مردمی با اتفاقات و حواشی متفاوتی همراه بود.

نشستی «جاندار»، پر حاشیه+ پول کثیف؟!

در روز نهم فجر ۳۷، کامران مجیدی؛ تهیه‌کننده فیلم «جاندار» در نشست خبری این فیلم در پاسخ به سؤالی مبنی بر استفاده از پول‌های مشکوک در ساخت این فیلم گفت: واقعاً تعجب می‌کنم که چرا چنین سؤالاتی پرسیده می‌شود، آیا بهتر نیست که به‌جای این سؤال بپرسید که «بر چه‌اساسی از دو کارگردان جوان حمایت کردید و آنان را به سینمای ایران معرفی کردید؟»، در پاسخ به این سؤال باید بگویم که اصلاً چنین صحبتی وجود ندارد. خیلی شفاف می‌گویم که ۵۰ درصد پول ساخت این فیلم توسط خود من تأمین شده است و ۵۰ درصد مابقی را نیز آقای علی اسدزاده که از سرمایه‌گذاران هستند، تأمین کردند. باید بگویم که هیچ اثری از وجود آقای امامی نبوده است.

مدیر تولید نیز در پاسخ به سؤال پول‌های کثیف گفت: خانم معتمد آریا و خانم کوثری در شروع کار و قبل از امضای قرارداد خود، قرارداد سرمایه‌گذار را گرفتند و مطالعه کردند. باید بگویم که آقای امامی رسماً از این فیلم کنار رفتند.

 

 

در بخش دیگری از جلسه یک از خبرنگاران با مطرح کردن سوالی، نکته حقوقی اصلی فیلم؛ عدم‌تطابق بند قانون مدنی با سپردن حضانت فرزند به عمو را زیر سؤال برد، پاسخ کارگردان‌های فیلم خبرنگاران را قانع نکرد و دقایقی جو نشست متنشج شد، اما فرزاد حسنی مجری جلسه توانست فضا را مدیریت کند و در آرامش سؤال‌های بعدی مطرح شد.

خبرنگار مذکور، در جلسات مختلف پرسش و پاسخ سؤالات جنجالی را مطرح می‌کند که بیشتر از دریافت پاسخ، به ایجاد جو متشنج در نشست‌های خبری ختم می‌شود.

 

چارسو و این بچه‌های سینما دوست

پردیس سینمایی چارسو؛ سینمای منتقدان و اصحاب رسانه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر این روزها با افزایش روزافزون کودکان مشتاق به سینما مواجه است! و به نظر می رسد منتقدان و اهالی رسانه بیشتر از نقد و رصد اوضاع فیلم‌ها باید نگران فیلم‌های مثبت ۱۶ و ۱۸ باشند که کودکان سینما دوست، قرار است بعد از وقت خوابشان! در سینما تماشا کنند و بعد هم به این فکر کنند این کودکان با کدام مجوز و کارت به مجموعه وارد می‌شوند.

البته احتمال دیگر این است که چارسو در حال برگزاری جشنواره فیلم و کودک و نوجوان است و منتقدان و اهالی رسانه آن را با جشنواره فیلم فجر اشتباه گرفته‌اند!

«قسم»ی که به دعوای حقوقی کشید!

محسن تنابنده کارگردان فیلم «قسم» در مورد ایرادات حقوقی که مظاهری یک حقوق دان- حاضر در نشست خبری - به فیلمش وارد کرد، گفت: معذرت می خواهم اما شما کاملا ناآگاه و نابلد در موردش صحبت می کنید، در این فیلم از مشاورین قضایی زیادی استفاده کردیم. هم‌چنین خود من نیز بیش از ۵۰ پرونده قضایی محرمانه را مطالعه کردم. علاوه بر این از قضاتی که در پرونده‌های قسامه حضور داشتند، کمک گرفتیم. به صراحت می‌توانم بگویم که مو لای درز این فیلمنامه نمی رود. اگر فقط من پای فیلمنامه بودم، اشکالات را می پذیرفتم اما سه قاضی بزرگ کشور بالای سر این فیلمنامه بودند. وقتی ۵ سال از یک قتلی گذشته است و قاتل قتل را گردن نگرفته است و هیچ ادله محکمی وجود ندارد و ظن وجود دارد، او می‌تواند به قید وثیقه کاملا آزاد می‌شود.

 

 

تنابنده خطاب به مظاهری که مدام در پی قطع کردن حرف هایش واعتراض بود گفت: شما به این امر مسلط نیستید، مظاهری پاسخ داد: مسلط؟ این چه حرفی  است که شما می فرمایید. مشکل از شما نیست آقای تنابنده!

تنابنده  جواب داد: مشکل از شماست. مظاهری گفت: نه مشکل از شورای پروانه ساخت است که در آن یک حقوق دان ننشسته است برای زمانی که شما یک فیلمنامه را می برید آنجا!

تنابنده  پاسخ داد: شما سوادش را ندارید.

مظاهری حقوق دان با اعتراض فریاد زد: شما سوادش را ندارید! من کارشناس این کارم. من دکترین  این قضیه هستم. شما سواد حقوقی ندارید و باز هم ماجرا با وساطت فرزاد حسنی به آرامش کشیده شد.

داستان های دنبال دار «متری شش و نیم»

 تغییر مداوم دی سی پی های فیلم  «متری شش و نیم» سعید روستایی در حالی ادامه دارد که نمایش نسخه تازه فیلم نزدیک چهل دقیقه در سینماهای آزادی و ایران‌مال متوقف و باعث اعتراض تماشاگران شد.

دبیرخانه جشنواره فجر هنوز هیچ توضیحی در مورد این تغییرات نداده است‌.

البته در این در حالیست که سعید روستایی پیش از این در نشست خبری فیلمش گفته بود: روزهای آخر قبل از جشنواره من مشغول کارهایی بودم و نتوانستم نسخه نهایی را ببینم اما در ۴۸ ساعت گذشته خیلی روی آن کار کردم ولی متاسفانه در اکران امروز نسخه نهایی نمایش داده نشد چون اگر می‌خواستیم نسخه اصلاح شده را اکران کنیم فیلم با بیشتر از ۲۰ دقیقه تاخیر اکران می‌شد.

روز نهم  و یک ممنوع التصویر

احسان کرمی خواننده، مجری و بازیگر تئاتر که این روزها به‌عنوان یکی از مجریان نشست‌های جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه حضور دارد درباره شایعاتی مبنی‌بر ممنوع‌التصویر شدنش در رسانه ملی گفت: بله من ممنوع‌التصویر شده‌ام و برای اولین بار خودم با حراست صداوسیما تماس گرفتم تا صحت و سقم این مساله را پیگیر شوم که به من اطلاع دادند که در تلویزیون ممنوع‌التصویر هستم.

خیانت، الفاظ رکیک یا فشارهای اقصادی؟!

سعید الهی کارشناس سینما و رسانه در برنامه شهر فرنگ؛ نگاهی به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر که روی آنتن شبکه خبر رفت، گفت: چرا ما در سال ۹۷ با وجود این همه فشار اقتصادی که داشتیم، حتی یک فیلممان هم به فشارهای اقتصادی اشاره ندارد.

بنده معتقدم که آن هدایت صورت نگرفته حالا به چه دلیل نمی‌دانم! مدیران فرهنگی پاسخگو باشند. مگر مردم تحت فشار اقتصادی نیستند مگر مقام معظم رهبری بارها نگفته‌اند؟ شاخص از این بالاتر؟ چرا هیچ فیلمی در این حوزه ساخته نشده؟ چرا همه فیلم ها متمرکز شده بر تم خیانت؟ چرا همه فیلم‌ها شده است الفاظ رکیک؟ البته همه ی فیلم ها در حوزه اجتماعی را عرض می‌کنم.

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: