کد خبر: ۲۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
انقلاب اسلامی به‌عنوان یک پدیده‌ منحصر به‌ فرد در تاریخ شناخته ‌شده‌ که با ویژگی‌هایی چون نفی استبداد داخلی، نفی سلطه و استعمار و تلاش برای استقرار امنیت، همگرایی و اقتدار در مناطق مختلف قومی با تشکیل جمهوری اسلامی به پیروزی رسید.

به گزارش آوای نشاط، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از گذشته‌های دور در تلاش بوده‌اند تا با نفود میان اقوام و مذاهب ایران اسلامی بین مذاهب تشیع و تسنن اختلاف انداخته و سیاست‌های سلطه‌گرانه خود را پیاده کنند اما با استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و با رهنمودهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری پیوند میان مذاهب و اقوام ایرانی بسیار قوی شد.

در طلیعه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی علمای اهل‌سنت استان کرمانشاه از دستاوردهای انقلاب اسلامی در مناطق سکونت اهل‌سنت این استان گفتند.

مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی حفظ وحدت در جامعه است

امام جمعه اهل‌سنت کرمانشاه با بیان اینکه خدمات انقلاب اسلامی به اهل‌سنت، تشیع و دیگر ادیان الهی همواره یکسان و موازی بوده است گفت: وظیفه تمام افراد جامعه است تا قدردان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

ماموستا محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه احکام اسلام، وحدت بین مذاهب و قاطعیت امام خمینی(ره) از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی است عنوان کرد: امام خمینی(ره) تنها با تکیه بر ایمان و حمایت ملت اسلامی و بدون حمایت خارجی و نظامی ابرقدرتها علیه رژیم ستمشاهی به مبارزه برخاست.

وی افزود دشمنان در اوایل پیروزی انقلاب با ایجاد انواع فتنه‌ها و مشکلات خواستند بین نظام و مردم به‌ویژه مذاهب اختلاف و شکاف ایجاد کنند که به‌یاری خدا، رهبری امام راحل و هوشیاری و ولایت‌مداری ملت شریف ایران اسلامی تمام نقشه‌های آنها خنثی شد.

محمدی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی جامعه اهل‌سنت ایران و به‌ویژه اهل‌سنت کرمانشاه از مزایای زیادی برخوردار شدند گفت: از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جامعه اهل‌سنت ایجاد شوراهای فتوا و افتاست که می‌تواند به‌تنهایی در موضوعات فقهی و قضایی فتوای لازم را بر اساس فقه شافعی صادر کند.

وی با ابراز اینکه وظیفه تمام افراد جامعه قدردانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی، حفظ آرمانهای امام راحل و شهدا و توجه به منویات مقام معظم رهبری است عنوان کرد: اگر رهبری مقتدر و وحدت ملت شریف و ولایت‌مدار ایران نبود این نظام دچار مشکل شده و مانند بعضی از کشورهای منطقه گرفتار هرج‌ومرج دینی و قومیتی می‌شد.

نابودی داعش در منطقه به‌برکت نظام جمهوری اسلامی رخ داد

امام جمعه پاوه با اشاره به اینکه حضور جدی مسئولان در عرصه فرهنگی نیاز اصلی این دهه از انقلاب اسلامی است گفت: تعداد مراکز و مساجد بعد از انقلاب افزایش یافته و در راستای بهبود وضعیت زیرساختی فرهنگ به‌ویژه در مناطق اهل‌سنت اقدامات چشمگیری انجام شده است.

ماموستا قادر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، یکی از دستاوردهای انقلاب در فراتر از مرزها را نابودی داعش دانست و افزود: هدف این گروه تروریستی مقابله با ایران بود که با پول آل‌سعود و مدیریت سازمانهای استکباری درصدد حاکمیت بر ایران بود که نیروهای انقلابی و متدین نظام اسلامی ایران با تمام وجود در مقابل این فتنه ایستادند.

وی با بیان اینکه بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی نابودی داعش در منطقه خاورمیانه توسط نیروهای مدافع حرم است اضافه کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و علوم مختلف چشمگیر است اما اکنون که انقلاب اسلامی وارد چهل‌سالگی می‌شود اسلحه دشمنان علیه نظام ما متفاوت شده و به‌گفته مقام معظم رهبری دشمن دیگر یارای جنگ نظامی را ندارد و از طریق اقتصادی و فرهنگی وارد جنگ با ملت ما شده است.

وی عنوان کرد: اکنون به‌واسطه اقتدار نیروهای مسلح نظامی، انتظامی، سپاه و بسیج امنیت فیزیکی بر کشور حاکم است اما سطح امنیت روانی پایین آمده که باید در این راستا چاره‌ای اندیشیده شود.

امنیت و اقتدار در منطقه از مهمترین دستاوردهای انقلاب است

امام جمعه ثلاث باباجانی اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب امنیت و اقتدار در منطقه است که ارزش این نعمت با مقایسه وضعیت امروز ایران اسلامی با برخی از کشورهای منطقه و حتی کشورهای غربی همچون آمریکا که روزانه درگیر ناامنی اجتماعی است بیشتر می‌شود.

ماموستا احمد شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی در مناطق قومی و مرزی استان گفت: انقلاب اسلامی ما با رهبری امام خمینی(ره) به‌خواست تمام اقشار جامعه ایران بود و فقط برای شخص یا مذهب خاصی نبود.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران وقتی دیدند اسلام و دستورات آن در خطر و دین خدا در حال منزوی شدن است با تمام وجود در مقابل ظلم و ستم طاغوتیان ایستادگی کردند، افزود: مشکلات اقتصادی، اجتماعی و عمرانی تنها یکی از ابعاد انقلاب مردم بود و مهمترین عامل نجات اسلام ناب محمدی(ص) و رهایی از دست استکبار جهانی بود.

شیخی با اظهار اینکه "جامعه جهانی باید بداند تا روزی که اسلام و قرآن در دست ما است و برای احیای ارزشهای دینی و اجتماعی تلاش می‌کنیم توان گرفتن انقلاب و نظام اسلامی از ما را ندارند" بیان کرد: ما در طول این چهل سال فراز و نشیبهای زیادی را تجربه کرده‌ایم اما به‌یاری خدا، تدابیر امام راحل(ره)، رهنمودهای مقام معظم رهبری و خون شهدا تمام این مشکلات را پشت سر گذاشتیم.

وی با یادآوری اینکه یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی کمک به کشورهای ضعیف منطقه و حمایت از آنها در مقابل دشمنان است اظهار کرد: جامعه جهانی می‌داند که یکی از ارکان اصلی امنیت در منطقه و جهان ایران اسلامی است و ایران باید در تمام تصمیم‌گیری‌های امنیت جهانی حضور داشته باشد و از نظرات و نفوذ این کشور نهایت استفاده را ببرد.

امام جمعه ثلاث باباجانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران عدالت را برای مردم به‌ارمفان آورده است افزود: به‌طور مثال رأی یک فرد در روستای دورافتاده با رأی بالاترین مقام کشوری برابر است و به‌اندازه یکدیگر در آینده سرنوشت و کشور خود سهیم هستند.

وی با بیان اینکه در مسائل دینی، مذهبی، فرهنگی و توسعه اماکن مذهبی خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی برای اهل سنت با تمام مناطق کشور و اهل تشیع برابر است، بیان کرد: همانطور که در اوایل انقلاب با استفاده از فرمایشات امام خمینی(ره) بر تمام مشکلات غلبه کردیم امروز هم وظیفه داریم تا گوش به فرمان مقام معظم رهبری و با اتحاد و برادری در کنار یکدیگر این تحریمها و فتنه‌ها را خنثی و حکومت اسلامی را در دنیا گسترش دهیم.

انقلاب اسلامی نگاه عادلانه‌ای به اقوام و مذاهب ایرانی داشته است که در سایه این عدالت مراکز دینی اهل‌سنت در نقاط مختلف این کشور افزایش یافته است و در مناطق سکونت اهل‌سنت به‌خلاف پیش از انقلاب امنیت استقرار یافته است.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: