کد خبر: ۲۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ کل کشور از تعیین میزان معافیت مالیاتی حقوق کارمندان دولتی و خصوصی در سال آینده خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، علی‌اصغر یوسف‌نژاد نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 کل کشور با اشاره به آخرین مصوبه این کمیسیون گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده 84 قانون مالیات های مستقیم و اصلاحات بعدی آن در سال 1398 سالانه مبلغ 330 میلیون ریال تعیین شد.

نماینده ساری در مجلس اظهار داشت: این مصوبه کمیسیون درباره نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و  غیر دولتی اعم از حقوق و مزایای فوق العاده و کارانه به استناد تبصره های 1 و 2 ماده 86 قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن را با رعایت ماده 5 قانون اصلاح پاره‌ای از مقررات مربوط به اعضای هیات علمی مصوب /16/12 1388 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن بود.

وی ادامه داد: مازاد بر مبلغ مذکور تا یک و نیم برابر آن مشمول مالیات سالیانه 10 درصد و نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو و نیم برابر شمول مالیات سالیانه 15 درصد و نسبت به مازاد دو و نیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه 20 درصد و نسبت به مازاد 4 برابر مشمول مالیات 25 درصد می‌شود.

نایب رئیس کمسیون تلفیق بودجه سال 98 کل کشور تصریح کرد:میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع مواد 57 و 101 قانون مالیاتهای مستقیم سالانه مبلغ 216 میلیون ریال تعیین می شود.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: