کد خبر: ۲۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از چهار لایحه جدید در دستور کار معاونت امور زنان و خانواده خبر داد و گفت: لوایحی با موضوع «برابری دیه زنان و مردان»، «اصلاح برخی از شروط طلاق»، «سن کیفری» و مسئله «سن ازدواج» را در دست داریم که هنوز این لوایح در مرحله پیشنهاد قرار دارد.

به گزارش آوای نشاط، معصومه ابتکار، با اشاره به لایحه "حمایت از کودکان و نوجوانان" افزود: با توجه به اینکه شورای نگهبانی درخواست کرده بود تا اصلاحاتی درباره این لایحه انجام شود، اصلاحات لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در مجلس انجام و مجدداً به شورای نگهبان بازگردانده شده است، امیدواریم هرچه زودتر این لایحه تأیید نهایی شود.

وی افزود: علاوه بر لایحه تأمین امنیت زنان علیه خشونت نیز چهار لایحه جدید در دستور کار معاونت قرار دارد. لوایحی که درباره موضوع "برابری دیه زنان و مردان"، "اصلاح برخی از شروط طلاق"، "سن کیفری" و مسئله "سن ازدواج" است، اما به دلیل اینکه هنوز این لوایح در مرحله پیشنهاد قرار دارد، جزئیات آن را در مراحل بعدی اعلام می‌کنیم.

معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده درباره وضعیت این لوایح چهارگانه افزود: این لوایح تنظیم نهایی شده و برای تنظیم سند پشتیبان هرکدام از آنها اقدام شده است. شورای فقهی و حقوقی از جهت اسناد پشتیبان، مطالعات و سوابق به این موضوعات پرداخته، همچنین برای برخی از این لوایح نشست‌های تخصصی برگزار شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: