کد خبر: ۲۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر گفت: ۴۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند.

به گزارش آوای نشاط، دکتر افشین استوار همزمان با پویش ملی مبارزه با سرطان اظهار کرد: در سال‌های اخیر بروز سرطان در سراسر جهان همچنین ایران رو به افزایش بوده است که البته مهمترین دلیل آن، افزایش سن جمعیت و افزایش امید به زندگی بوده اما دو دلیل عمده دیگر هم در این زمینه به شیوه زندگی نامناسب و عوامل محیطی بر می‌گردد.

وی افزود: هر چند بروز سرطان در ایران کمتر از متوسط جهانی است اما با توجه به روند رو به افزایش این بیماری، باید برنامه داشت.

استوار گفت: تردیدی نیست که بهترین راه برای مقابله با چنین روندی، مشارکت فعالانه سیاستگذاران مختلف در حوزه سلامت و خارج از آن و حضور همیشگی مردم است.

وی ادامه داد: مردم با اتخاذ روش‌های خودمراقبتی باید محافظ خود در برابر عوامل خطر بیماری‌ها باشند؛ از دیگر سو مسئولان نیز وظیفه دارند ضمن آموزش نظام‌مند شیوه‌های خودمراقبتی و ارائه خدمات مناسب فردی برای کنترل عوامل خطر، از ایجاد عوامل خطر جلوگیری و مردم را در برابر آنها محافظت و حمایت کنند.

استوار متذکر شد: ۴۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است و با رعایت مواردی از جمله پرهیز از مصرف دخانیات، فعالیت بدنی منظم، ایده‌آل نگهداشتن وزن بدن، تغذیه سالم، محافظت در برابر عفونت‌ها، محافظت از پوست، رعایت اصول ایمنی در منزل و محیط کار، رعایت سلامت روانی و معنوی زندگی، رعایت سلامت زندگی اجتماعی و مراجعه به پزشک در صورت دارا بودن علایم هشداردهنده سرطان و فراموشی باورهای نادرست به این مهم دست یافت.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
برچسب ها: آوای نشاط ، سرطان ، سلامت
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: