کد خبر: ۲۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان از آغاز مذاکرات این گروه با آمریکا در قطر خبر داد.

به گزارش آوای نشاط،  «ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان از آغاز مذاکرات این گروه با آمریکا در قطر خبر داد. 

مجاهد گفت: طالبان اعلام کرد بعد از اینکه آمریکا پذیرفته سربازان این کشور را از افغانستان خارج می‌کند، مذاکرات این گروه با واشنگتن آغاز شده و طرفین نشستی را روز گذشته(دوشنبه)در دوحه برگزار کردند.

همچنین طرفین توافق کردند که خاک افغانستان به محلی برای حمله به آمریکا و متعهدین این کشور تبدیل نشود، 2 دور قبلی مذاکرات نیز به دلیل امتناع طالبان برگزار نشده بود. 

بنابر این گزارش، منابع آگاه پاکستانی به تریبون اعلام کردند که اسلام‌آباد نقشی مهمی در شروع مجدد مذاکرات آمریکا با طالبان داشته است.

به گزارش فارس، این در حالی است که هفته گذشته همزمان با تهدید طالبان برای تعلیق مذاکرات با آمریکا قرار است، خلیلزاد راهی پاکستان شد تا با مقامات ارشد این کشور در مورد ادامه مذاکرات صلح رایزنی کند.

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در حالی راهی پاکستان می شود که طالبان به دلیل آنچه دوگانگی آمریکا در مذاکرات اعلام شده تهدید کرده است که مذاکرات را تعلیق خواهد کرد. 

همزمان با سفر خلیلزاد  ودیدار وی با مقامات پاکستان، «شاه‌محمود قریشی» وزیر امور خارجه این کشور گفت که امکان دارد دور بعدی مذاکره با طالبان در اسلام‌‌آباد انجام شود.

با وجود آنکه نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان مدت مأموریت خود در پاکستان را تمدید کرد اما هنوز موفق به دیدار نمایندگان طالبان نشد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان افغانستان در پیام توییتری خود خبر اعلام آمادگی این گروه برای برگزاری دور بعدی مذاکرات صلح در اسلام‌آباد را رد کرد.

مجاهد تأکید کرد: طالبان به هیچ وجه با دولت افغانستان مذاکره نخواهد کرد و تعیین تاریخ خروج نیروهای آمریکایی شرط ادامه مذاکرات صلح است.

همچنین خلیلزاد روز گذشته اعلام کرده بود که در سفر چهار روزه به پاکستان دستاوردهای محکمی در زمینه گفتگو با طالبان به دست آمده و این مذاکرات در مسیر مشخص و درست خود در حرکت است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: