کد خبر: ۲۷۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
سخنگوی سازمان نظارت بر ارتباطات جمعی روسیه از آغاز تحقیقات قضایی در مورد شبکه های اجتماعی فیس بوک و توئیتر در این کشور خبر داد که می تواند منجر به مسدود شدن آنها شود.

به گزارش آوای نشاط، وادیم آمپلونسکی روز دوشنبه اعلام کرد: تحقیقات درباره تخلف فیس بوک و توئیتر آغاز شده است چرا که شرکت هایی که امور آنها را در این کشور مدیریت می کنند به درخواست این سازمان برای حفظ اطلاعات کاربران روس پاسخ قانع کننده ای نداده اند.

بر اساس قانون اطلاعات شخصی افراد در روسیه که سال 2015 تصویب شد، اطلاعات شخصی روسها نباید از این کشور خارج شود و سایت هایی که از این قانون سرپیچی کنند، مسدود می شوند.

مقام های روس اخیرا از فعالیت برخی شبکه های اجتماعی انتقاد کرده و فعالیت آنها را متناقض قوانین این کشور یا غیراصولی خوانده اند.

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه از جمله مقامات کرملین است که به تازگی از عملکرد مدیران تلگرام، فیس بوک و اینستاگرام انتقاد کرد.

وی در این باره اظهار داشت: در جهان کنونی مدیریت شبکه های اجتماعی و سیستم های اقتصادی، ماهیت سیاسی پیدا کرده اند به طوری که می بینیم حساب های کاربری مردم روسیه را از شبکه های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام حذف می کنند.

پسکوف اظهار داشت: دیر یا زود این مساله مطرح می شود که تحت شرایط تحمیلی باید زندگی کرد یا اینکه مسدود (بلاک) شد، در نهایت همه چیز به حق حاکمیت فردی یا دولتی ختم می شود.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه درباره شبکه اینستاگرام هم گفت که با شبکه اجتماعی بسیار جالبی روبرو هستیم اما ادامه فعالیت کاربران این شبکه به سلیقه مدیر آن بستگی دارد و هر زمان که بخواهند حساب کاربری فرد مدنظر را مسدود می کنند.

شبکه فیس بوک سال گذشته اعلام کرد که حدود 700 حساب کاربری متعلق به روس ها را مسدود کرده است ضمن اینکه بیش از سه هزار آگهی سیاسی خریداری شده توسط فعالان روسیه در جریان کمپین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در اختیار تیم تحقیقات کنگره آمریکا درباره مداخله احتمالی مسکو در انتخابات قرار داده است.

تلگرام نیز سال گذشته به اتهام نگهداری اطلاعات کاربران روس در خارج از روسیه و خودداری از ارایه دسترسی های لازم به نهادهای امنیتی روسیه برای دستیابی به ارتباطات کاربران مشکوک در این پیام رسان مسدود شد.

مقام های روس معتقدند که تلگرام به محیطی برای نشر اطلاعات جعلی سیاسی تبدیل شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: