کد خبر: ۲۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
فرماندار گیلانغرب (کرمانشاه) گفت: صادرات کالا از بازارچه مرزی سومار از روز یکشنبه ( سی ام دی ماه ) تا اطلاع ثانوی از سوی طرف عراقی متوقف شده و هم اکنون فعالیت های تجاری در این مرز انجام نمی شود.

به گزارش آوای نشاط، کوروش محمودیان افزود: بازارچه مرزی سومار از طرف جمهوری اسلامی ایران باز است و مشکلی ندارد، ولی طرف عراقی از روز گذشته به دلیل مشکلات داخلی خود اقدام به بستن و متوقف کردن فعالیت های صادرات کالا در این مرز کرده است.

وی اظهار داشت: رایزنی های لازم از طریق استان و مسئولان ارشد با مقامات عراقی انجام شده و هنگ مرزی نیز با کلانتر مرزی مستقر در مرز سومار پیگیر هستند تا بازهم شاهد از سرگیری صادرات کالاهای غیرنفتی از این مرز باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب ادامه داد: از تمامی تاجران فعال در بازارچه مرزی سومار می خواهیم که تا اطلاع ثانوی از آوردن محموله های صادراتی بخصوص اقلام فاسد شدنی و لبنی به این مرز خودداری کنند تا متضرر نشوند.

محمودیان بیان کرد: به محض اعلام طرف عراقی برای از سرگیری فعالیت های صادراتی به تجار اطلاع رسانی لازم می شود تا بازهم شاهد انجام مبادلات تجاری در این مرز باشیم.

مرز سومار نزدیک ترین مرز کشورمان به مرکز عراق و همچنین عتبات عالیات است.

مرز سومار همچنین نزدیک ترین مرز کشور به بغداد محسوب می شود که کمترین فاصله را به کربلای معلا و استان های جنوبی عراق دارد.

بخش سومار در فاصله 90 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده و با عراق 86 کیلومتر مرز مشترک دارد.
این بخش دارای 2 شهر سومار و نفت شهر و 13 روستاست.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
برچسب ها: آوای نشاط ، صادرات ، سومار
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: