کد خبر: ۲۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
اندی واینا تهیه‌کننده «ترمیناتور» در ۷۴ سالگی درگذشت. «آرنولد» درگذشت این سینماگر را تسلیت گفته است.

به گزارش آوای نشاط، اندی واینا مدیر تولید چندین فیلم اکشن شاخص چون «رِمبو» و «ترمیناتور» در ۷۴ سالگی درگذشت. بنیاد ملی فیلم مجارستان خبر درگذشت اندی واینا را اعلام کرد و او را چهره حکمفرمای صنعت فیلم مجارستان و جهان نامید.

واینا با همکاری ماریو کاسار شرکت «پاور هاوس کارولکو» را تاسیس کرد و فیلم‌های موفقی چون «ترمیناتور۲: روز داوری»، اولین فیلم از سه‌گانه «رمبو» و «غریزه اصلی» را خلق کردند. او همچنین بنیان‌گذار و رئیس موسسه بازاریابی فیلم آمریکا بود که بازار فیلم آمریکا را راه‌اندازی کرد.

آنتونیو باندراس هنرپیشه هالیوودی پیام تسلیت خود را برای درگذشت واینا چنین نوشت: خداحافظ دوست عزیز. برای همه چیز ممنونم. او همچنین تهیه‌کننده فیلم‌هایی همچون «نیکسون» به کارگردانی «اولیور استون»، «اِویتا» با بازی مدونا و «جان سخت» بوده است.

آرنولد شواتزِنِگِر واینا را «نیرویی انقلابی» و «یکی از بخشنده‌ترین آدم‌های اطراف خود» عنوان کرد و گفت: «اندی واینا دوستی عزیز و یک نیروی انقلابی در هالیوود بود. او اثبات کرد که برای خلق فیلم‌های بزرگی چون «ترمیناتور۲» یا «یادآوری کامل» نیازی به استودیو نیست. او قلبی بزرگ داشت و یکی از بخشنده‌ترین آدم‌های اطرافم بود. دلم برایش تنگ خواهد شد. خود را شریک غم خانواده‌اش می‌دانم.»

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: