کد خبر: ۲۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
در گذشته ای که چندان هم دور نیست، هر زمان که صحبت از تحصیل علم و فعالیت اقتصادی به میان می آمد این سوال معروف در اذهان نقش می بست که به راستی"علم بهتر است یا ثروت؟" و افراد متناسب با منطق خود به این سوال پاسخ می دادند. اما امروز بر سر این موضوع که رسیدن به نتیجه مطلوب در تحقیقات و پروژه های علمی نیازمند حمایت مالی و همراهی یک سرمایه گذار است، اکثر افراد اتفاق نظر دارند.
به گزارش آوای نشاط، فرزانه قاسمی نیکو- در همین راستا و به جهت بهره گیری از دانش و ایده های خلاقانه دانش آموختگان این مرز و بوم و نیز حفظ سرمایه های انسانی جهت توسعه کشور با نیروهای آموزش دیده، بانک ملت گام های متعددی را در جهت تامین منابع مالی مورد نیاز طرح های دانشجویان و نیز حمایت از نخبگان فعال در شرکت های دانش بنیان برداشته است. به گونه ای که امروز در گزارش معاونت توسعه و جذب سرمایه‌های معاونت ریاست جمهوری، این بانک رکورددار پرداخت تسهیلات در حوزه‌های علمی و فناوری و دانش‌بنیان است.

بانک ملت همواره به عنوان بانکی دانش محور بر اساس تفاهم نامه های مختلف با روسای دانشگاه ها تسهیلات و خدمات متنوعی را در جهت توسعه دانش های نوین و نیز بهبود شرایط علاقه مندان شاغل به تحصیل در دانشگاه ها ارائه نموده است تا با حمایت از توانایی قشر جوان و دانش آموخته مرزهای توسعه کشور را گسترش دهد و آنها را به سوی راه اندازی کسب و کارهای نو هدایت کند.

در ادامه روند همکاری بانک ملت با واحدهای دانشگاهی تفاهم نامه ای میان این بانک و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران که در زمره بهترین و معروف ترین دانشگاه های ایران و جهان است نیز منعقد گردید تا با این حرکت سطح همکاری های متقابل و مراودات بانکی را از طریق تمرکز حساب های صندوق و ارائه خدمات بانکی و صدور ضمانت نامه توسط صندوق به منظور تضمین تعهدات شرکت های دانش بنیان و فناور، در چارچوب ضوابط و مقررات جاری، ارتقا یابد.

بانک ملت علم و ثروت را کنار هم نشاند

 

مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر این نکته که نگاه ما به تفاهم نامه با پارک علم و فناوری، نگاهی اقتصادی نیست و هدف، حمایت از شرکت های دانش بنیان می باشد، عنوان کرد: اولویت بانک ملت، حمایت از اقتصادی است که با علم همراه باشد چرا که اثرگذاری آن بیشتر از فعالیت های اقتصادی صرف است.

آنچه این تفاهم نامه در اذهان می نشاند این نکته است که حرکت گام به گام دو طرف قرارداد به این سو باشد که ایده های دانشجویی در حد مقاله یا پایان نامه باقی نمانده و با بهره گیری از آنها بتوان فرصت های شغلی بیشتر و توسعه اقتصادی چشمگیری را شاهد بود.

پیش از این هم بانک ملت طرح های مشترک زیادی را با مشارکت گذاشته دانشگاه آزاد اسلامی به مرحله اجرا گذاشت که به گفته مسولان بانک علاوه بر همکاری در به ثمر رساندن ایده های دانشجویی، طی سال های اخیر این دانشگاه در زمینه های مختلفی از جمله: طراحی سیستم پرداخت اینترنتی شهریه دانشجویان، اعطای تسهیلات به دانشجویان و کارکنان و همچنین کمک به ساخت واحدهای دانشگاهی از کمک های مالی و بانکی برخوردار گردیده است.

در حقیقت خودکفایی،کسب دانش وفناوری های نوین همچنین حمایت از نخبگان وایجاد اشتغال برای جوانان را باید یکی ازمهم ترین اهداف و سیاست های بانک ملت دانست. همچنین حمایت های بانک ملت ازمسابقات بین المللی ربوکاپ ، مشارکت در ساخت پارک علم و فناوری، خوابگاه های دانشجویی، پرداخت تسهیلات به نخبگان علمی و حمایت از پژوهش های ملی اقداماتی است که در کارنامه بانک به چشم میخورد. نتیجه تعاملات دوسویه دانشگاه آزاد و بانک ملت گام موثری بود در جهت اعتلا و پیشرفت بنیه علمی و فناوری کشور که راه را برای کاربردی کردن اختراعات و به تولید انبوه رساندن محصولات هموار می کرد.

ایده های برتر از کجا آمدند

از جمله اقدامات تامل برانگیز در همکاری بانک ملت و دانشگاه تهران می توان به مجموعه مسابقاتی تحت عنوان"مسابقه ایده ملت در چندین محور جهت کسب ایده و طرح‌های خلاقانه دانشجویان اشاره کرد حرکتی که هدف و منظور آن به کارگیری دیدگاه های نوآورانه و جلوگیری از هدر رفت خلاقیت جوانان دانشگاهی است.

این مسابقات که از سال 1397 کلید خورد، بحث تبلیغات و بازاریابی خدمات نظام بانکی را به عنوان موضوع نخستین دوره نشانه گرفت و دانشجویان در تمامی مقاطع پس از کسب اطلاعات مورد نظر برآن شدند تا به صورت گروهی ایده های خود را در قالب یک برنامه بازاریابی و تبلیغات جهت معرفی هرچه بهتر خدمات بانکی نظیر همراه بانک ملت، همراه پلاس، اینترنت بانک اشخاص حقیقی، طرح متخصصین، طرح پرنیان، سپان و باشگاه مشتریان بانک ملت تدوین نموده و در رقابتی نزدیک دانش و قدرت خلاقیت خود را در یک همکاری تیمی به عرصه ظهور رسانند.
 
بانک ملت علم و ثروت را کنار هم نشاند
 
بر اساس این گزارش ۱۸۰تیم سه‌نفره و در مجموع ۵۴۰ دانشجو از سراسر کشور آمادگی خود برای شرکت در مسابقه اعلام کردند و نهایتاً پس از برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ۷۰ طرح تبلیغاتی را به دبیرخانه مسابقه ارسال کردند و طرح های ارسالی در درجه ای از کیفیت قرار داشت که انتخاب را دشوار کرده و تصمیم بر آن شد تا با افزودن3 ایده دیگر به کارهای منتخب، 13 طرح به عنوان ایده های برگزیده معرفی و تقدیر شوند. در اصل این مسابقات بهانه ای شد تا دانشجویان به ایجاد کسب و کار بر پایه خلاقیت و در سایه تلاش تیمی تشویق شوند و با پرورش مهارت های خود گامی جدی در مسیر توسعه همکاری های اقتصادی میان بانک و دانشگاه بردارند.

بانک ملت مشارکت در طرح های دانشگاهی و دانش بنیان را به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی خود در دستور کار قرار داده و هدف را والاتر از یک همکاری جهت کسب سود مادی برای خود تعریف کرده و خواهان پیشرفت اقتصادی در کنار حضور پررنگ محصولات نوآورانه تولید داخل است تا گام دیگری در مسیر حفظ سرمایه های انسانی و جلوگیری از خروج بیشتر ارز و نخبگان از کشور برداشته باشد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آوای نشاط ، بانک ، ملت ، بانک ملت
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: