کد خبر: ۲۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
تصویر آینده را روشن بسازیم
در دنیای امروز حفظ و بهبود شرایط زیست محیطی به دغدغه و خط مشی بسیاری از نهادها و سازمان ها تبدیل شده و برنامه های آنان را به سوی سرمایه گذاری با حفظ محیط زیست، ایجاد کسب و کارهای سبز و حفظ منابع طبیعی برای نسل های آینده سوق داده است.
به گزارش آوای نشاط، فرزانه قاسمی نیکو- بانک ها به عنوان نهادهای بزرگ با منابع مالی قابل توجه این روزها سهم به سزایی در جهت دهی افکار مردم در حوزه محیط زیست داشته و با اقدامات مناسب مسئولیت اجتماعی خود در قبال طبیعت و محیط زندگی را به انجام رسانیده اند. در همین راستا بانک ملت با برنامه ریزی و صرف هزینه برای بخشی از امور در کنار صرفه جویی در بخش های دیگر دست حمایتگر خود را در دستان محیط زیست و حافظان آن گذارده تا به سهم خود مفیده فایده بوده باشد.

پایانی خوش برای سررسیدهای تبلیغاتی

به عنوان گامی در مسیر مسئولیت های اجتماعی، سال 97 هزینه چاپ سر رسیدهای بانک ملت به زلزله زدگان استان کرمانشاه اختصاص داده شد .حرکتی که علاوه بر کمک به هموطنان عزیر در این مناطق در دل خود نیم نگاهی به حفظ محیط زیست هم داشت.

اما امسال روابط عمومی این بانک اعلام کرد که چاپ سررسید به رسم هرساله برای همیشه متوقف گردید تا فرهنگ صرفه جویی در مصرف کاغذ، کاهش هزینه های غیر ضروری و همراهی بیشتر با سیاست اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار دهد.

توسعه ابزارهای نوین، تقویم های الکترونیک و استفاده از اپلیکیشن های مختلف بانک ملت در تصمیمی صحیح بر آن شد تا در این بازار نابسمان کاغذ که دست اندرکاران این پیشه را مشوش ساخته  برای دومین سال پیاپی چاپ سررسید را از برنامه ها خارج نماید. این اقدام نمونه ای قابل توجه از همراهی یک نهاد بزرگ مالی با شرایط تحریم های اقتصادی است.

همگامی بانک ملت با قطار سبز محیط زیستبا اعلام این خبر، جمعیت طرفدارا محیط زیست از این اقدام بانک ملت استقبال کرده و با حمایت ازین طرح در شبکه های مجازی آن را گامی مثبت ارزیابی کردند.

صفحه اینستاگرام مجمع فعالان زیست‌محیطی جهان با حدود ۵۱ هزار دنبال کننده (فالوور) طی یک فراخوان، از دوستداران محیط زیست خواست با گذاشتن کامنت قلب، از بانک ملت بخاطر توقف چاپ سررسید و حفاظت از جنگل‌ها قدردانی کنند. امید است که این حرکت موثر واقع شده و به عنوان الگویی برای سازمان ها و نهادهای مشابه مطرح شود، چرا که حفظ محیط زیست و کاهش بهره گیری بیش از توان طبیعت از آن یک وظیفه همگانی در سطح جهان است.

 


قدم به قدم با برنامه های زیست محیطی

طرح آموزش حفاظت از محیط زیست به دانش آموزان پروژه ای بود که بانک ملت سال ها قبل با همکاری سازمان یونسکو، وزارت آموزش و پرورش و نیز سازمان محیط زیست برای آن برنامه ریزی کرد و در ابتدا 27 هزار دانش آموز را در سطح استان خراسان رضوی مورد آموزش قرار داد.در حقیقت این طرح که با نام اختصاری "حام" از آن یاد می شود در راستای مسئولیت های اجتماعی بانک ملت پایه ریزی و اجرا شد.

مدیر منطقه‌ای سازمان یونسکو با قدردانی از بانک ملت در خصوص این طرح گفته است: این برنامه حرکت بزرگی است که در جهت نشان دادن حس مسئولیت پذیری  بانک ملت و سازمان های همراه نسبت به محیط زیست مورد بهره برداری قرار گرفت. خانم ویرتانن در ادامه می افزاید که بهره مندی از جوامع سبز بدون برنامه های آموزشی امکان پذیر نیست و باید چنین طرح هایی علاوه بر سیستم آموزش کشورها در سطوح بالاتر نیز مورد توجه باشد.

معاون وقت سازمان حفاظت محیط زیست نیز با قدردانی از بنیاد بانک ملت به جهت ایجاد زمینه آموزش دانش آموزان،تاکید کرد: پیشرفت کشور باید در کنار عدالت زیست محیطی باشد و نباید بیش از توان طبیعت، بر آن بار تحمیل کنیم. 

همگامی بانک ملت با قطار سبز محیط زیست

 

بانک ملت همواره جهت گیری مناسبی را در خصوص موضوعات زیست محیطی در پیش گرفته است و حتی در اعطای تسهیلات اشتغالزا نیز اولویت را به طرح های دوستدار محیط زیست می دهد. به طور مثال در نمایشگاه محیط زیست که در سال 93 برگزار شد، دکتر ساروخانی مدیرعامل وقت بانک عنوان کرد: که طرح های خلاقانه شرکت های دانش بنیان  در زمینه جایگزینی مصرف سوخت در صنعت مورد حمایت بانک ملت واقع شده و به آنها جهت عملیاتی نمودن طرح تسهیلات اعطا می گردد.

همچنین تفاهم نامه ای را با شرکت ملی گاز منعقد نمودند تا در بخشی از کشور سوخت گاز را جهت حفظ محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی هم وطنان جایگزین سوخت گازوئیل و نفت نمایند.

بانک ملت حتی بخشی از هزینه تبلیغات خود را از طریق بنیاد ملت و با همکاری سازمان محیط زیست به حفظ محیط زیست اختصاص داد تا مهر تاییدی باشد بر علاقه وافر دست اندرکاران در به انجام رساندن پروژه های سبز و پایدار.

از دیگر اقدامات بانک ملت که باعث قدردانی مسئولان و علاقه مندان حوزه محیط زیست گردید حمایت و تقدیر از محیط بانانی است که با اشتیاقی وصف ناشدنی تا پای جان در اندیشه حفظ محیط زیست بوده و هستند. در حقیقت بانک ملت در راستای ترویج فرهنگ حفظ محیط طبیعی و صیانت از منابع موجود در مسیر مسئولیت های اجتماعی و انتقال درست مفاهیم زیست محیطی گام های موثری برداشته و مورد تقدیر سازمان محیط زیست نیز واقع شده است.

گرچه این اقدامات کم نیست اما به نظر می آید این تنها یک شروع است برای آینده ای که تصویر سبز آن ماندگار خواهد بود.
 
انتهای پیام/
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: