کد خبر: ۲۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان به عنوان نامزد حزب «جمعیت اسلامی» و با حمایت دو حزب جنبش ملی و وحدت اسلامی به شکل رسمی وارد رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری این کشور شد.

به گزارش آوای نشاط، «بابرفرهمند» از حزب جنبش ملی به رهبری ژنرال «عبدالرشید دوستم» و «اسدالله سعادتی» از حزب وحدت اسلامی افغانستان به رهبری «محمد کریم خلیلی» به عنوان دو معاون عبدالله با شعار «ثبات و همگرایی» وارد عرصه انتخاباتی شدند .
«صلاح الدین ربانی» رهبر حزب جمعیت اسلامی همراه با عبدالله در نشست مطبوعاتی که پیش از ثبت نام رسمی برگزار شد شرکت کرد و گفت که این حزب خواسته است که در تیم های انتخاباتی دیگر به عنوان معاون وارد رقابت های انتخاباتی نشود و در همکاری با احزاب قدرتمند نامزد مشخص را معرفی کند و از همین رو عبدالله عبدالله نامزد این حزب است.
ژنرال دوستم که به ندرت در انظار عمومی ظاهر می شود، نیز در این نشست خبری حضور یافت و اعلام کرد که در دور بعدی نیز برنده انتخابات خواهند بود و با تشکیل تیم نیرومند ، و در برگیرنده کل افغانستان به واقعیت تحقق خواهن بخشید.
«محمد کریم خلیلی» رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان هم گفت که با تمام توان و حفظ وحدت و همگرایی کوشش می کنند مانند سه دور گذشته تیم انتخاباتی را که در آن حضور دارند، پیروز ساخته و پیشگویی مردم را که خلیلی در هر تیمی که حضور داشته باشد، پیروز است، را به واقعیت مبدل کند.
«عبدالله عبدالله» که یک بار دیگر موفق شده است ، حمایت حزب جمعیت اسلامی را برای خود جلب کند و به عنوان نامزد این حزب برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری سال 1398 به صحنه بیاید نیز در نشست خبری گفت که تیم ثبات و همگرایی با ریاست وی، مرکب از دو معاون اول و دوم و رئیس اجرایی خواهد بود و اکنون با معاونت اول بابرفرهمند از حزب جنبش و اسدالله سعادتی از حزب وحدت اسلامی افغانستان ثبت نام می کند و برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری وارد صحنه خواهد شد.
عبدالله گفت که صلح خواست مردم افغانستان است و صلح با برنامه های واقعی و طرحی که قابل عمل باشد، آمدنی است و نه با شعارهای بی اساس که مردم آن را نپذیرند.
وی بدون اشاره به نام گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افزود که در گذشته در برابر مردم می جنگیدند و اکنون از مسیر صلح و استفاده از حق سیاسی خود که در قانونی اساسی آمده است، در انتخابات ثبت نام کرده و در این رقابت شرکت خواهد کرد.
ناگفته نماند که حزب جمعیت اسلامی افغانستان در رقابت پیش رو ، یک پارچه نمانده است و بخشی از اعضای بلند پایه آن به تیم انتخاباتی «محمد حنیف اتمر» مشاور سابق امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان پیوسته اند .
«امرالله صالح» یکی دیگر از اعضای حزب جمعیت که 28 روز پیش به عنوان سرپرست وزارت کشور از سوی محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان منصوب شده بود دیروز استعفا داد تا به عنوان معاون اول غنی را در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال آینده همراهی کند.
تاکنون 12 تیم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 1398 افغانستان که قرار است در 29 تیر ماه سال آینده برگزار شود، ثبت نام کرداند و قرار است امروز که آخرین مهلت است ، تعدادی افراد دیگر هم ثبت نام کنند .

 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: