کد خبر: ۲۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
نتایج یک بررسی جدید نشان داده، بیش از 50 درصد دانشجویان انگلیسی دچار اختلال سلامت روان هستند و بخش عمده آن ناشی از مشکلات مالی است.

به گزارش آوای نشاط، نتایج یک بررسی جدید نشان داده، بیش از 50 درصد دانشجویان انگلیسی دچار اختلال سلامت روان هستند و بخش عمده آن ناشی از مشکلات مالی است. 

یک نظرسنجی صورت گرفته توسط مؤسسه «Save the Student» بیانگر آن است که بسیاری از دانشجویان توان پرداخت هزینه‌های دانشگاه را ندارند و در این بین دختران شرایط بسیار بدتری دارند.

براساس داده‌های منتشر شده، 87 درصد دختران دانشجو گفته‌اند که پول کافی برای ادامه زندگی ندارند و 63 درصد دانشجویان دختر نیز گفته‌اند، عدم استطاعت مالی حتی بر تغذیه عادی آنها تأثیر گذاشته است.

تنها یک سوم دانشجویان گفته‌اند، دانشگاه از دانشجویانی که مشکلات مالی دارند حمایت می‌کند؛ این در حالیست که کمتر از یک چهارم دانشجویان قبل از شروع دوره تحصیلی در آموزش عالی آمادگی پرداخت هزینه‌ها را دارند.

فقدان حمایت دانشگاهی انگشت اتهام را به سوی دولت انگلیس می‌برد که دانشجویان را با هزینه‌های سرسام‌‌آور به سوی خود رها کرده است.

با توجه به اینکه شهریه دانشگاه‌ها و به طور کلی هزینه‌های زندگی در انگلیس با میزان قابل توجهی از افزایش رو به رو بوده، بیش از 55 درصد دانشجویان گفته‌اند که وام‌های پرداختی به دانشجویان کمکی به گذراندن زندگی آنها نمی‌کند.

دولت انگلیس در پی افزایش شمار دانشجویان مبتلا به بیماری‌های اختلال روان اعلام کرد: به زودی متخصصان بهداشت روان در دانشگاه‌ها افزایش می‌یابند تا به دانشجویان خدمات مشاوره ارائه کنند.

 مقامات آموزشی انگلیس اعلام کردند: نرخ خودکشی میان دانشجویان انگلیسی به بیشترین حد خود طی سال‌های گذشته رسیده و همچنان رو به افزایش است. 

براساس تازه‌ترین تحقیقاتی که توسط دفتر ملی آمار انگلیس صورت گرفته است، نرخ خودکشی دانشجویان بین سال‌های 2007 تا  پایان 2016 با افزایش 56 درصدی از 6.6 نفر به 10.3 نفر از هر 100 هزار نفر رسیده است.

براساس همین تحقیقات، میزان دانشجویانی که از مشکلات بهداشت روان رنج می‌برند، طی دهه گذشته بیش از 5 برابر رشد داشته است. 

وزارت بهداشت انگلیس نیز در پایان اعلام کرده است: اختلالات سلامت روانی دانشجویان از زمان رکود اقتصادی به شدت افزایش یافته است؛ ضمن اینکه این موضوع منجر به این شده است که آنها سطح زیادی از استرس و اضطراب را تحمل کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: