کد خبر: ۲۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
صالحی گفت: اخلاق حرفه‌ای، اخلاق اجتماعی و اخلاق اسلامی اقتضا می‌کند که انسان به تعهدات خود عمل کند، اما مهدی یراحی بر آن مبنا عمل نکرده اند.

به گزارش آوای نشاط، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،در خصوص هجمه‌های وارد شده به وزارت ارشاد درباره کلیپ منتشر شده مهدی یراحی، گفت: درباره این موضوع معاون هنری ما توضیحاتی داده‌اند. آقای یراحی فردی با سابقه فعالیت خوب، قابل توجه و روشن در حیطه‌های مختلف از جمله حوزه‌های موسیقی دو زبانه فارسی_عربی، صدا وسیما و ساخت تیتراژ‌ها است؛ آنچه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاق افتاده، این است که ایشان مجوزی را گرفته، اما مطابق آن مجوز عمل نکرده و این کلیپ منتشر شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: طبیعتا طبق گفته‎‌های شخص آقای یراحی، این کار درست نبوده و خلاف تعهداتش بوده است؛ اساسا کسی که تعهدی می‌دهد باید مطابق آن تعهد چه در حوزه‌های فرهنگی، هنری و یا در حوزه‌های اجتماعی عمل کند. اخلاق حرفه‌ای، اخلاق اجتماعی و اخلاق اسلامی اقتضا می‌کند که انسان به تعهدات خود عمل کند، اما ایشان بر آن مبنا عمل نکرده اند. البته مواضعی که این خواننده بعدا در گفت‌و‌گویی داشته، مواضع بسیار ملایم‌تر و همراه‌تری بوده است.

صالحی در پایان خاطر نشان کرد: ان شاء الله ما با همین نگاه به پیش خواهیم رفت. ما نمی‌خواهیم هنرمندان ما احساس بن بست پیدا کنند. فضای کشور، نظام و  انقلاب برای هنرمندانی است که می‌خواهند در این سرزمین برای ملت خود فعالیت کنند. اصل حرکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم  بر این است که آغوش باز خود را در مسیر حرکت هنرمندان داشته باشد. البته آن‌ها هم باید به اخلاق حرفه‌ای و تعهدات قانونی توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: