کد خبر: ۲۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
روحانی در جمع مردم استان گلستان:
رئیس‌جمهور کشورمان از پرتاب دو ماهواره در روزهای پیش‌رو خبر داد و گفت: ماهواره پیام به زودی توسط ماهواره‌بری که ساخت ایران است به فضا پرتاب خواهد شد.

به گزارش آوای نشاط، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در جریان سفر دو روزه کاروان تدبیر و امید به استان گلستان لحظاتی پیش در جمع مردم شهرستان گنبدکاووس و در استادیوم تختی ،‌از پرتاب دو ماهواره در روزهای پیش‌رو خبر داد و اظهار کرد: ماهواره پیام به زودی توسط ماهواره‌بری که ساخت ایران است به فضا پرتاب خواهد شد.

وی تصریح کرد: ماهواره پیام به دست دانشگاهیان به ویژه دانشگاه امیرکبیر ساخته شده و در 600 کیلومتری فضا قرار خواهد گرفت، این ماهواره می‌تواند وضع آب و هوا، کشاورزی، آبهای سرزمینی و جنگلها همه را رصد کند.

رئیس‌جمهور بیان کرد: این ماهواره در 600 کیلومتری فضا قرار خواهد گرفت این ماهواره می‌تواند در 6 نوبت از بالای سرمان عبور می‌کند.

روحانی گفت: ما در گذشته ماهواره تحقیقاتی متعددی به فضا پرتاب کردیم اما این ماهواره تحقیقاتی نیست بلکه عملیاتی است و برای نخستین بار ماهواره‌ای پرتاب می‌کند که روزانه همه مسائل کشور و تمام سرزمین‌ها را در اختیارمان قرار می‌دهد.

رئیس جمهور ضمن قدردانی از مردم استان گلستان در مراسم استقبال از کاروان تدبیر و امید گفت: از صفا، صمیمیت و استقبال مردم و این حضور باشکوه تشکر می‌کنم همواره این مردم خوب، مخلص، ایثارگر در همه صحنه‌ها به عنوان مردمانی شجاع، مرزدار، عاشق ایران و اسلام و انقلاب بر هیچ کسی پوشیده نیست.

روحانی با بیان اینکه گلستان باید به عنوان وحدت اقوام و مذاهب نام بگیرد، تصریح کرد: گلستان استانی است که در راه دفاع از کشور، نزدیک به 4 هزار شهید تقدیم کرد و 512 شهید مربوط به شهرستان گنبدکاووس است.

وی ادامه داد: تقدیم شهدای شیعه و سنی نشان می دهد که اقوام مختلف برای دفاع از میهن ایثار و فداکاری داشته و دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اینجا سرزمین تاریخ است، افزود: در این منطقه تاریخ هزاران سال قبل و حکومت آلزیار و سرزمین بزرگان، میزبان بوعلی سینا و ابوریحان که بخشی از آثار کتاب الباقیه را نویسنده تاریخی نوشته است، ثبت شده است.

روحانی افزود: شاعر بزرگ و شهیر مختومقلی فراغی در 300  سال گذشته زمانی که در آن دیار اختلافات بسیاری وجود داشت توانست با اشعار زیبا و اعتدال‌گرایانه و با احترام خاص به اهل‌بیت(ع) و امامان؛ مردم این سرزمین و مردم در جهان اسلام را به وحدت، برادری و اخوت دعوت کند.

وی با تاکید بر اینکه کشور ایران در زمینه «ژنتیک» در خاورمیانه رتبه نخست را کسب کرد، ابراز کرد: بر اساس آخرین آماری که طی چند هفته گذشته به دستم رسید کشور ایران توانست در زمینه علم ژنتیک در منطقه خاورمیانه رتبه نخست را از آن خود کند.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: ما به دنیا ثابت کردیم که ملت ایران ملت علم و دانش است و در زمینه‌های مختلف پیشرفت خوبی داشتیم ، از توطئه‌های دشمن نمی‌هراسیم ما مشکلات را پشت‌سر خواهیم گذاشت و ملت بداند از این مشکلات عبور خواهند کرد.

روحانی از احداث یکصد هزار واحد مسکونی توسط وزارتخانه مسکن خبر داد و گفت: بخش مسکن یک تحرک بزرگ در صنعت مسکن است و می تواند بیکاری را کاهش دهد این واحدهای مسکونی به وسیله توسعه‌گران برای مردم ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: مردم غیور استان گلستان در کنار مسوولان تلاش می کنند تا از مشکلات عبور کنیم برای ایجاد اشتغال در این سرزمین قدمهای مهمی برداشتیم ولی تا نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه 600 هزار اشتغال در استان گلستان ایجاد شده است، افزود: در پاییز امسال نسبت به پاییز سال گذشته 600 هزار اشتغال در استان ایجاد شد اما همچنان بر بیکاری افزوده می شود.

روحانی از اختصاص بودجه خاص در زمینه کشاورزی و مهارت آموزی برای افراد جویای کار در کارخانجات و بنگاه‌ها خبر داد و بیان کرد: این مهم سبب تداوم اشتغال خواهد شد.

وی با بیان اینکه در گلستان زمینه‌های فراوانی برای حرکت اقتصادی وجود دارد، ابراز کرد: در سال گذشته یک هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای این استان ثبت شده که به معنای تحرک اقتصادی در این استان است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در این استان مرزی و استانی که می تواند از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری باشد باید هتل‌، راه‌های مناسب ساخته شود زیرا استان گلستان  معبری نیست تا مردم از این جاده عبور کنند و به زیارت ثامن الحجج (ع) مشرف شوند.

روحانی با اشاره به اینکه گلستان باید یک مقصد گردشگری  شود، تاکید کرد: گردشگران باید هفته ها و روزها در این استان بمانند گردشگری عاملی بزرگ برای ایجاد اشتغال در استان است و در سال آینده یک هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات برای بخش گردشگری قرار دادیم.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران با تمام قدرت در برابر دشمنان ایستادگی می‌کند خطاب به دشمنان، گفت: شما می خواهید مردم ما را از غذا، دارو و تجهیزات محروم کنید ما با تمام دوستانمان در جهان و اکثر کشورهای همسایه روابط دوستانه داریم.

رئیس‌جمهور افزود: ما در یک شرایط سخت در منطقه خاورمیانه قرار داریم و صهیونیست‌ها می خواهند ما را در برابر آنچه که اهداف آنهاست از پای درآورند ما امروز با بودجه ای که تقدیم مجلس کردیم مخصوصا در تبصره 14، تبصره 18، تبصره 19 و 21،  نخستین قدم در تبصره 14 برای ادامه کمک به اقشار محروم این جامعه طراحی کردیم.

روحانی با بیان اینکه برای رفع فقر مطلق 7 هزار میلیارد تومان برای سال آینده در تبصره 14 اعتبار پیش بینی کردیم، ابراز کرد: در تبصره 18 تحول در اشتغال که مهمترین مسئله امروز جوانان است ما می دانیم که در این مقطع حساس جوانان باید در مسیر شغل قرار بگیرند.

وی از مسوولان استان تقدیر کرد و گفت: از نظر آماری در سال جاری نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته کاهش یافت و از 11.7 به 10.7 رسیده است.

رئیس‌جمهور گفت: 180 هزار هکتار زهکشی که در سفر قبلی به مردم استان قول دادم و اعلام کردم تا پایان دولت یازدهم 22 هزار هکتار از زمین‌هایی که باید زهکشی شود این برنامه عملیاتی انجام شد اما آمار نشان می‌دهد از قولی که دادیم پیشرفت ما بیشتر است.

روحانی با بیان اینکه 34 هزار هکتار عملیات زهکشی در استان گلستان انجام گرفته است، افزود: تا پایان دولت دوازدهم تلاش می‌کنیم 50 هزار هکتار دیگر زهکشی انجام شود و این یک حرکت بزرگ در اشتغال و درآمد مردم است.

وی درخصوص مسئله آب که یکی از مسائل مهم این استان است، گفت: در شورای اداری استان به تفصیل در این‌باره شرح خواهم داد ما از همه طرق باید استفاده کنیم تا آب آشامیدنی و بهداشتی، آب صنعتی و کشاورزی را در اختیار مردم بگذاریم تا این استان شاهد تحول باشد.

رئیس‌جمهور ابراز کرد: کار دیگری که در پی آن بودیم راه‌آهن اینچه‌برون به گرمسار بود که باید برقی و دوخطه شود که همه مراحل آن طی شده و یک میلیارد و 200 میلیون یورو یعنی بیش از 15 هزار میلیارد تومان باید برای این پروژه خرج کنیم که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

روحانی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این راه‌آهن ما به جای دو میلیون تن می‌توانیم حمل بار را به 10 الی 12 میلیون تن افزایش دهیم که تحول بزرگی در منطقه ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اینچه‌برون باید منطقه آزاد شود، ابراز کرد: ما لایحه را آماده و تحویل مجلس دادیم آنها نیز تصویب کردند این لایحه مراحل نهایی را طی می‌کند که می‌تواند تحول بزرگی برای استان باشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید روی پای خودمان بایستیم، گفت: روزهای سخت فراوانی وجود دارد آمریکا کشتی‌رانی، بانک‌ها و نفت کشورمان را تحریم کرده ما در برابر تحریم می‌ایستیم و مقاومت می‌کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه تلاش دولت برای کاهش رنج مردم است، افزود: امروز روز امتحان دولت به تنهایی نیست بلکه روز امتحان همه ما است و همه باید در روز سختی کنار هم باشیم.

وی بیان کرد: دولت به عنوان نوکر و خادم مردم است اشتغال با ملت و دولت درست می‌شود و اشتغال‌زایی به تنهایی از طریق دولت امکان‌پذیر نیست.

رئیس‌جمهور با اشاره به عقب‌ماندگی خدمات بهداشتی در این استان گفت: ما 2 هزار تخت بیمارستانی در این استان داریم که این کافی نیست برخی از مناطق از این نظر محروم هستند که باید تلاش بیشتری شود.

روحانی از آغاز ساخت پنج بیمارستان در استان خبر داد و افزود: چهار بیمارستان در منطقه و یک بیمارستان در گرگان ساخته خواهد شد و از استاندار، وزیر بهداشت، وزیر مسکن، سازمان برنامه و بودجه می‌خواهم تا پایان دولت 2 هزار تخت را به 3 هزار تخت بیمارستانی ارتقا دهند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: