کد خبر: ۲۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
وزیر علوم از تغییر شیوه پذیرش دانشجو برای سال ۹۸ و به ۲ روش با کنکور و بدون کنکور خبر داد و گفت: ۸۵ درصد رشته‌ها بدون کنکور بوده در نتیجه داوطلبان نباید استرسی بابت کنکور داشته باشند.

به گزارش آوای نشاط، منصور غلامی با اشاره به ساز و کار اجرایی پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی در رشته محل‌هایی که توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد، گفت: کنکور یک بحث طولانی است آنچه که به صورت قانونی، آیین نامه‌ها و مقررات مصوب نشان می‌دهد، باید کنکور از وضعیت فعلی اصلاح شده و یک روش بهتری جایگزین آن شود.

وی ادامه داد: اتفاقی که اخیرا افتاد و پذیرش دانشجو در بهمن ماه نیز برمبنای آن انجام خواهد شد، این است که تجربه ۲ تا ۳ سال گذشته و به ویژه سال گذشته نشان داد که ۸۵ درصد ظرفیت رشته محل‌های دانشگاهی بدون نمره کنکور داوطلبان و صرفا از طریق تاثیر سوابق تحصیلی دانشجو پر شده است.

وزیر علوم افزود: برهمین اساس امسال اعلام کرده ایم کسانی که می‌خواهند در این رشته محل‌ها تحصیل کنند، دیگر نیاز نیست که در آزمون کنکور شرکت کنند چراکه نمره کنکورشان تاثیر ندارد.

وی یادآورشد: مقرر شده بدون توجه به نمره کنکور برای برخی از داوطلبانی که می‌خواهند به دانشگاه ورود پیدا می‌کنند، با احتساب سوابق تحصیلی فرایند پذیرش انجام شود. اجرای این روش از بهمن ماه آغاز می‌شود.

غلامی افزود: در سال ۹۸ نیز هم کنکور و هم روش بدون استفاده نمره کنکور اعمال خواهد شد لذا داوطلبان سال ۹۸ می‌توانند ثبت نام کرده و در رشته‌های پر متقاضی آزمون بدهند.

وی ادامه داد: داوطلبانی هم که قصد داشته باشند در رشته محل‌هایی که سازمان سنجش اعلام می‌کند، تحصیل کنند، می‌توانند در آزمون سراسری ثبت نام نکرده و فقط به سایت دانشگاه‌ها مراجعه کنند. سازمان سنجش آن‌ها را راهنمایی خواهد کرد تا از این طریق جذب شوند.

وزیر علوم تاکید کرد: در واقع امسال بخشی از کسانی که نگران کنکور بوده، استرس و اضطراب برای آن دارند، می‌توانند در رشته خاصی که اعلام می‌شود شرکت کرده و اصلا استرس نداشته و در کنکور شرکت نکنند.

انتهای پیام/

 

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: