کد خبر: ۲۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
نماینده کارگران در شورای عالی کار با تأکید بر اینکه به دنبال جبران کاهش قدرت خرید کارگران هستیم گفت:جلسه امروز در مورد افزایش حق مسکن به نتیجه نرسید، مقرر شد جلسه بعدی شورای عالی کار اواخر هفته آینده مجدداً تشکیل شود.

به گزارش آوای نشاط، علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار، درباره نشست امروز شورای عالی کار گفت: در راستای راه اندازی سامانه جامع روابط کار، کارفرمایان باید اطلاعات دادرسی خود را در سامانه ثبت کنند. امروز آیین نامه دادرسی الکترونیکی مورد بررسی قرار گرفت و اصلاحاتی انجام شد که فرار کارفرمایان را کاهش می‌دهد. همچنین سوءاستفاده از قانون کار را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: موضوع دوم بحث کاهش قدرت خرید کارگران بود که با توجه به اختلاف نظر‌هایی که وجود دارد به نتیجه نرسید. در مورد عدد و رقم افزایش حق مسکن هم به نتیجه نرسیدیم. چرا که برخی از کارفرمایان معتقد بودند که افزایش حق مسکن در بسته افزایش مزدی ۹۸ مورد بررسی قرار گیرد که نمایندگان کارگران و دولت موافقت نکردند و معتقد بودند که می‌تواند افزایش حق مسکن در حال حاضر صورت گیرد.

خدایی گفت: جلسه امروز در مورد افزایش حق مسکن به نتیجه نرسید، مقرر شد جلسه بعدی شورای عالی کار اواخر هفته آینده مجدداً تشکیل شود. دستورجلسه آن هم افزایش حق مسکن و افزایش قدرت خرید کارگران باشد. ضمن اینکه مقرر شد جلسه محدود تری هم با نمایندگان کارگری و کارفرمایان و دولت فردا تشکیل شود و بعد از مشخص شدن نتیجه؛ عدد و رقم افزایش حق مسکن ۹۸ در جلسه شورای عالی کار مطرح شود. نحوه راه اندازی سامانه جامع روابط کار نیز در جلسه فردا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار بیان کرد: بحث جبران کاهش قدرت خرید کارگران در جلسه امروز هم مطرح شد. نمایندگان کارگران موضوعی مهمتر از کاهش قدرت خرید ندارند. ما به دنبال جبران قدرت خرید کارگران هستیم.

وی اظهار داشت: موضوع تخلفات خیریه نذر اشتغال و کوتاهی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی واداره کل استان اصفهان در برخورد با تخلفات این خیریه از مواردی بود که از طرف گروه کارگری در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
برچسب ها: آوای نشاط ، حق مسکن ، کارگر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: