کد خبر: ۲۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
کدخدایی:
سخنگوی شورای نگهبان گفت: آنطور كه بايد در بیان و درج اعداد و ارقام لایحه بودجه شفافیت و دقت لازم وجود ندارد.

به گزارش آوای نشاط، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه جلسه شورای نگهبان با اشاره به بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: درباره بودجه متأسفانه اشکالات متعددی وجود دارد، بویژه آنکه آنطور که باید و شاید در بیان اعداد و ارقام شفافیت لازم وجود ندارد؛ موضوعی که اخیراً هم در رسانه‌ها مطرح شده است.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه دولت و مجلس است که شفافیت لازم را در بودجه ایجاد کنند، افزود: نکات و ایراداتی که شورای نگهبان در سال‌های گذشته به لایحه بودجه وارد دانسته، باید از سوی دولت و مجلس برطرف شود و تقاضای ما این است که با توجه به اشکالاتی که در سال‌های گذشته به لایحه بودجه داشتیم، نمایندگان این لایحه را با دقت بیشتری بررسی و تصویب کنند.

کدخدایی افزود: یک اشکال کلی دیگری که وجود دارد این است که شورای نگهبان همیشه از لحاظ مدت زمان بررسی لایحه بودجه در مضیقه است و فرصت ۲۰ روزه برای بررسی و اظهارنظر کافی نیست.

سخنگوی شورای نگهبان ابراز امیدواری کرد: دولت و مجلس در سال‌های آینده به گونه‌ای عمل نمایند تا این شورا بتواند در زمان محدودی که برای بررسی لایحه بودجه دارد، استفاده کند و این فرصت را از شورای نگهبان نگیرند.

کدخدایی همچنین با اشاره به عضویت و آغاز به کار آیت‌الله آملی‌لاریجانی در شورای نگهبان گفت: خوشبختانه آیت‌الله لاریجانی در ۲۰ سال گذشته در مناصب مهمی حضور داشته است و قبلاً نیز حضور وی را در شورای نگهبان تجربه کرده بودیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان افزود: آیت‌الله آملی لاریجانی در سمت ریاست قوه قضاییه ایفای نقش کرده است و اکنون که در شرف اتمام مسئولیتش در آن قوه است، خوشحالیم که دوباره در شورای نگهبان حضور دارند؛ امیدواریم امور شورا با حضور وی پیشرفت بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: