کد خبر: ۲۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
وزیر دولت اصلاحات :
عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان گفت: ما اطلاع موثق داریم آقای واعظی می‌خواهد آقای جهانگیری را در دولت از خاصیت بیاندازد در حالی که مهمترین جایگاه و نقش پس از رئیس‌جمهور بر عهده معاون اول است.

به گزارش آوای نشاط، علی صوفی دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات و عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان، به مواضع و اظهارات محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور واکنش نشان داد و اظهار داشت که بله اظهارات آقای واعظی درست است.

*حق با واعظی است! حزب اعتدال و توسعه برای اصلاح‌طلبان اصلا موضوعیت نداشته که ائتلاف کنند

وی افزود:‌اصلاح طلبان در سال 92 و 96 هیچ ائتلافی با حزب توسعه نداشتند چون اساسا حزب اعتدال و توسعه اصلا برای اصلاح‌طلبان موضوعیتی نداشته است.

صوفی تاکید کرد: حزب اعتدال و توسعه در حال حاضر از جایگاه ممتاز حزبی برخوردار نیست که اصلا عده‌ای بنشینند و با آنها ائتلافی بکنند.

*رئیس دفتر رئیس جمهور توضیح دهد که منظورش از قشر تندرو چه کسانی است؟

ما اطلاع موثق داریم آقای واعظی می‌خواهد آقای جهانگیری را از خاصیت بیندازد. در حالی که مهمترین جایگاه و نقش پس از رئیس‌جمهور بر عهده معاون اول است و معاون اول باید ارتباط با وزرا را ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد:‌اینکه آقای واعظی گفته با قشر تندروی اصلاحات ائتلاف نمی‌کنند نشان از این است که ایشان در جایگاه حزب اعتدال و توسعه برخلاف آن ادعای خود مبنی بر اینکه رای سال 92 و96 آقای روحانی متعلق به حزب آنان بوده است و از آن اعتماد به نفس لازم برخوردار نیست.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات با بیان اینکه واعظی باید توضیح دهد منظورش از قشر تندروی اصلاحات چه کسانی است، گفت: رئیس‌دفتر روحانی خوب می‌داند هر چه دارند از اصلاح‌طلبان است و از این به بعد نیز بدون اصلاح‌طلبان در رقابت‌های سیاسی کاری از پیش نمی‌برد.

صوفی واعظی را ضد اصلاح‌طلب می‌داند و تاکید دارد واعظی خود را اصولگرا می‌داند و راهنما به راست می‌زند اما اصولگرایان نیز برای وی هیچ جایگاهی قائل نیستند و وی را نخواهند پذیرفت چون می‌دانند نیات آقای واعظی مخلصانه نیست.

*به دفتر رئیس جمهور آمدند تا ارتباطات روحانی را کانالیزه کنند

وی به کناره‌گیری واعظی از وزارت ارتباطات و حضور در ریاست دفتری رئیس‌جمهور اشاره و تصریح کرد:آقایان به دفتر رئیس جمهور آمدند تا ارتباطات آقای روحانی را کانالیزه کنند.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان تاکید کرد: ما اطلاع موثق داریم آقای واعظی می‌خواهد آقای جهانگیری را از خاصیت بیندازد. در حالی که مهمترین جایگاه و نقش پس از رئیس‌جمهور بر عهده معاون اول است و معاون اول باید ارتباط با وزرا را ایجاد کند.

صوفی یادآور شد: آن زمان که بنده در کابینه دولت اصلاحات وزیر بودم همین نقش ایجاد پل ارتباطی و اجرایی بین رئیس‌جمهور و کابینه را از سوی آقای عارف شاهد بودم.

وی معتقد است که واعظی در قامت رئیس‌دفتر روحانی ارتباطات آقای جهانگیری با کابینه را قطع و یک نقش تشریفاتی و بی‌اثر برای جهانگیری تعریف کرده و آقای جهانگیری به حق امروز حتی قدرت تغییر منشی خود را نیز ندارد.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان درباره کمیته تعامل بین دولت و شورای عالی اصلاح‌طلبان 11 مهر سال جاری صورت گرفته بود گفت: هیچ  اقدامی از سوی دولت برای ایجاد این کمیته صورت نگرفته‌اند و آقای عارف هم از عدم همکاری آقای واعظی برای تشکیل این کمیته ناراضی و دلخوراست.

صوفی تاکید کرد: شرط اول این ارتباطات صداقت است که آقای واعظی این صداقت را ندارد. چرا که ایشان نه تنها نمی‌خواست کمیته تعامل بین اصلاح‌طلبان و آقای عارف ایجاد شود بلکه امروز منکر تاثیرگذاری اصلاح‌طلبان با روی کار آمدن روحانی است.

وی در پایان گفت: فردی که منکر تاثیرگذاری اصلاح‌طلبان بر روی کار آمدن آقای روحانی است می‌تواند به جامعه و حافظه عمومی رجوع کند تا پاسخ خود را دریابند و مغرضانه درباره واقعیات‌ صحبت نکند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: